۰

کلاهبرداری ۸۰۰ میلیاردی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری متهمان باند حرفه‌ای فروش مال غیر در فضای مجازی و کلاهبرداری ۸۰۰ میلیارد تومانی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۸۴۳
۰۹:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری متهمان باند حرفه‌ای فروش مال غیر در فضای مجازی و کلاهبرداری ۸۰۰ میلیارد تومانی در مشهد خبر داد.

سردار قادر کریمی گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی یک شرکت عمرانی مبنی بر درج آگهی فروش یکی از املاک در حال ساخت این شرکت در مشهد با ارزش ریالی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پایگاه سوم پلیس فتا استان قرار گرفت. وی افزود: بررسی این پرونده حاکی از آن بود که انتشار اطلاعات دقیق پروژه نظیر مراحل ساخت، مشخصات مکان و دیگر موارد در سایت فروش باعث اعتماد مشتریان و بازدیدکنندگان می‌شد.

سردارکریمی گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تحقیقات علمی در این پرونده به سرنخ‌هایی دست یافتند که فروش مال غیر و کلاهبرداری اینترنتی را تایید می‌کرد. وی افزود: پلیس پس از تکمیل اطلاعات تحقیقی پرونده ۶ تن از اعضای این باند که ردپای یکی از کارمندان شرکت در ارائه اطلاعات محرمانه به کلاهبرداران سایبری در قبال دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال به عنوان کمیسیون او و واسطه‌های این معامله نیز در آن دیده می‌شد شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کرد. این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در برابر شواهد غیرقابل انکار به جرم خود در این کلاهبرداری سایبری اعتراف کردند. سردار کریمی با اشاره به این مطلب که موارد دیگری از کلاهبرداری‌های مشابه توسط اعضای این باند متصور است، گفت: تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان به کاربران اینترنت هشدار داد: هرگونه سوء استفاده و ایجاد ناامنی در فضای سایبری بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای پیگرد در برخواهد داشت و کاربران اینترنتی نیز قبل از هرگونه اقدام برای خرید اینترنتی از واریز پیش پرداخت خودداری کنند همچنین شرکت‌ها و موسسات و بویژه بنگاه‌های املاک می‌بایست با حفظ حریم خصوصی از اطلاعات کاربران حفاظت و در خصوص سطح دسترسی و استخدام کارمند نیز با دقت بیشتری عمل کنند. شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: