۰

افزایش 93 درصدی اسکان مسافران خارجی در خراسان رضوی

سرپرست معاونت گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از افزايش 93 درصدي اسکان مسافران خارجي طي 10 روز اول مردادماه جاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: سال گذشته در اين بازه زماني ميزان ورود و ثبت اقامت مسافران و زائران خارجي در واحدهاي اقامتي استان 31 هزار نفر بود که امسال اين رقم به حدود 60 هزار نفر افزايش يافته است.
کد خبر: ۱۶۷۸۰۶
۱۴:۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سرپرست معاونت گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از افزايش 93 درصدي اسکان مسافران خارجي طي 10 روز اول مردادماه جاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

يوسف بيدخوري روز دوشنبه اظهار داشت: سال گذشته در اين بازه زماني ميزان ورود و ثبت اقامت مسافران و زائران خارجي در واحدهاي اقامتي استان 31 هزار نفر بود که امسال اين رقم به حدود 60 هزار نفر افزايش يافته است.

وي دليل افزايش اقامت را ناشي از نوسانات قيمت ارز عنوان کرد و گفت: اگر چه در گذشته هم ايران و به ويژه مشهد مقدس يکي از مقاصد سفر ارزان به شمار مي آمد اما با توجه به تغييرات به وجود آمده در بازار ارز، حرکت موجي از مسافران به ايران و بخصوص خراسان رضوي و مشهد آغاز شده است.

وي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي گردشگري و مراکز اقامتي خراسان رضوي، بيان کرد: هم اينک هزار و 539 واحد اقامتي شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذير و خانه مسافر در اين استان وجود دارد.

با توجه به وجود بارگاه ملکوتي امام رضا (ع) در مشهد مقدس، استان خراسان رضوي سالانه پذيراي حدود 30 ميليون زائر و مسافر داخلي و خارجي است.

استان خراسان رضوي با وجود بيش از 1700 واحد تاسيسات گردشگري رتبه اول کشور در اين بخش را دارد.

از ابتداي تابستان امسال هشت ميليون و 223 هزار و 721 مسافر وارد خراسان رضوي شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد رشد دارد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: