۰

داعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان افغانستان را بر عهده گرفت

داعش تاکید کرد که حمله انتحاری خونین به مسجد شیعیان در شرق افغانستان هنگام اقامه نماز جمعه، کار این گروهک تروریستی بوده است.
کد خبر: ۱۶۷۷۰۰
۰۸:۲۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، داعش تاکید کرد که حمله انتحاری خونین به مسجد شیعیان در شرق افغانستان هنگام اقامه نماز جمعه، کار این گروهک تروریستی بوده است.

 گروهک تروریستی داعش شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری ظهر جمعه به مسجد شیعیان «امام زمان» در شهر گردیز، مرکز ولایت مرزی پکتیا در شرق افغانستان را بر عهده گرفت که در نتیجه آن ۳۹ تن جان خود را از دست دادند و دست کم ۸۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه که خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش آن را منتشر کرده، این گروهک تروریستی مدعی شده که حمله عناصر انتحاری به مسجد مذکور در شهر گردیز نزدیک به ۱۵۰ کشته و زخمی در میان شیعیان و نیروهای امنیتی بر جای گذاشته با این حال جزئیات حمله را ذکر نکرده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته دو عامل انتحاری هنگام اقامه نماز جمعه در مسجد امام زمان در منطقه «خواجه حسن» حوزه دوم امنیتی شهر گردیز، وارد مسجد شده و ابتدا به سوی بیش از ۱۰۰ نمازگزار موجود در داخل آن تیراندازی کردند سپس یکی از آنها خود را منفجر کرده در حالی که دیگری به دست نیروهای پلیس از پای درآمد.

به دنبال این حادثه نیز «اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد اسلامی، تاکید کرد که تروریست ها با هدف قرار دادن شهروندان غیر نظامی و حمله به مساجد، بار دیگر ماهیت پلید خود در تضاد با ارزش های اسلامی و حقوق بشری را نشان دادند با این حال چنین جنایت های تروریستی نمی تواند باعث بروز تفرقه مذهبی میان مردم این کشور شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: