۰

به شرط عکس بی‌حجاب ویزای فرانسه می‌گیری

دو دانش آموز مراکشی که قصد داشتند در یکی از دانشگاههای فرانسه ادامه تحصیل دهند به دلیل محجبه بودن از چنین اقدامی منع شدند.
کد خبر: ۱۶۷۵۸۱
۱۰:۵۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دو دانش آموز مراکشی که قصد داشتند در یکی از دانشگاههای فرانسه ادامه تحصیل دهند به دلیل محجبه بودن از چنین اقدامی منع شدند.

 جلوگیری از ادامه تحصیل این دو دانش آموز مراکشی پس از آن صورت گرفت که از گرفتن عکس بدون حجاب برای اخذ ویزای فرانسه پرهیز کردند.

این دو دانش آموز مراکشی که نامشان «کوثر الدیوری» و «اسماء الصنهاجی» است و در مدرسه ملی هنر و صنایع دستی شهر «مکناس» مراکش درس می خوانند، هنگامی که از آنها خواسته شد برای اخذ ویزای فرانسه روسری های خود را بردارند، آنها از این اقدام پرهیز کردند.

الدیوری گفته است که موسسه «تیکی کونتاکت» در شهر «فاس» که نقش میانجی گری بین سفارت فرانسه و افراد متمایل به اخذ ویزای این کشور را دارند، با پذیرفتن عکس محجبه من و دوستم مخالفت کرد.

وی افزود: کارکنان این موسسه تلاش کردند ما را قانع کنند که بدون حجاب عکس بگیریم تا بتوانیم در فرانسه ادامه تحصیل دهیم اما ما مخالفت کردیم.

به گفته وی، کارکنان این موسسه گفته اند که فرانسه چنین شرایطی را اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی برای افرادی که تمایل به اخذ ویزای طولانی مدت در این کشور  دارند، وضع کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: