۰

انصارالله یمن ابتکارعمل توقف درگیری‌های نظامی دریایی را مطرح کرد

رئیس شورای عالی انقلابی یمن ضمن اعلام یک‌طرفه توقف عملیات نظامی دریایی از سوی انصارالله خواستار اقدام مشابه از سوی ائتلاف متجاوز عربی شد.
کد خبر: ۱۶۷۴۵۷
۱۵:۲۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلابی یمن در صفحه توئیتر خود نوشت: به منظور دستیابی به صلح، چه در قالب ابتکار عمل ارائه شده توسط شخصیت‌های عربی و چه در راستای حمایت از نقش فرستاده سازمان ملل به یمن و کشورهای حمایت کننده صلح، ما آماده توقف درگیری‌های نظامی دریایی هستیم و طرف‌های دیگر را نیز به متوقف کردن این عملیات‌ها برای مدتی مشخص و قابل تمدید در تمامی جبهه‌ها فرامی‌خوانیم.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که ائتلاف عربی نیز اگر واقعا خواستار صلح برای ملت یمن است به خاطر این ملت که هم در گذشته و هم در حال حاضر از این محاصره و تجاوز رنج برده و می‌برند با این تصمیم موافقت کند و اقدام مشابهی را انجام دهد، چراکه بحران یمن به بزرگترین بحران انسانی جهان بدل شده است.

رئیس شورای عالی انقلابی یمن تصریح کرد: ما از همان ابتدا در مقابل این تجاوز که در آن از هر نوع سلاح ممنوعی استفاده و تمامی قوانین بین‌المللی نقض می‌شد و بدون هیچ دلیلی زیربناها و غیرنظامیان بی‌سلاح هدف قرار می‌گرفتند سعی کردیم با گفت‌وگو و بر اساس قطعنامه شورای امنیت مشکلات داخلی‌مان را حل و فصل کنیم. ما از همان ابتدای تجاوز تاکنون با هر طرحی برای توقف درگیری‌ها و آتش بس موافقت کردیم اما این طرح‌ها از سوی ائتلاف متجاوز نادیده گرفته می‌شد.

وی به امکان توقف عملیات نظامی در تمامی جبهه‌ها در صورتیکه طرحش با اقدام مشابه نیروهای مزدور و ائتلاف عربی روبه‌رو شود، اشاره کرد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: