۰

شرط شورای امنیت ملی آمریکا برای تغییر رفتار واشنگتن در قبال تهران

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی «تغییرات ملموس و پایدار» را شرط تغییر رفتار واشنگتن در قبال تهران و لغو تحریم های ایران دانست.
کد خبر: ۱۶۷۴۳۸
۱۲:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پس از آنکه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شروطی را برای دیدار روسای جمهور آمریکا و ایران تعیین کرد، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اظهاراتی را در این رابطه ایراد کرد.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه گزارش داد: «گَرت مارکوس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می گوید رفع تحریم‌های ایران به «تغییرات ملموس و پایدار» مواضع جمهوری اسلامی بستگی دارد!

مارکوس در ادامه گفت: آمریکا آماده اقدام برای پایان دادن به تحریم‌ها، برقراری مجدد روابط کامل دیپلماتیک و تجاری، دادن اجازه به ایران برای دسترسی به فناوری پیشرفته و ادغام مجدد اقتصاد ایران به نظام اقتصادی بین‌المللی است، اما این وضعیت وقتی ممکن خواهد بود که در سیاست های تهران تغییرات ملموس و پایدار ایجاد شود. در غیر اینصورت تحریم‌ها شدیدتر خواهد شد.

شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، از آمادگی خود برای دیدار بدون پیش شرط با رئیس جمهور ایران خبر داد اما بدنبال آن مایک پمپئو شروطی را برای این دیدار اعلام کرد.

در همین رابطه «دیوید مورتلاک» که در زمان ریاست جمهوری اوباما در شورای امنیت ملی آمریکا حضور داشت و در بخش تحریم های ایران مشغول فعالیت بود در خصوص آمادگی ترامپ برای دیدار با روحانی گفت: دیدار به خودی خود موجب پیشرفت نمی شود. دولت آمریکا نیاز دارد تا به توافق واقعی با ایران در موضوعات مطرح شده برسد اما خارج شدن از یک توافق بسیار موفق برای محدود کردن فعالیت هسته ای ایران (برجام)، موجب تردید در رسیدن به توافق بر سر مسائل دیگر با ایران شده است.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: