۰

فرانسه برای بشار اسد شرط گذاشت

مسکو از کشورهای بزرگ خواست در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان کمک کنند.
کد خبر: ۱۶۷۲۶۰
۱۰:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مسکو از کشورهای بزرگ خواست در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان کمک کنند. از سوی دیگر فرانسه این کمک‌ها را به موافقت نظام بشار اسد با اجرای مرحله انتقالی شامل برگزاری انتخابات و تدوین قانون اساسی جدید مشروط کرد.

رامیا علی، خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: طرح مسکو در زمینه پرونده سوریه در چندین محور پیگیری می شود. اولا بازگشت آوارگان سوری، ثانیا بازسازی این کشور.

در محور اول؛ روسیه می گوید یک میلیون و هفتصد هزار پناهنده سوری می توانند در آینده نزدیک به کشورشان بازگردند. شاید هم این همان چیزی است که هیئت روسی در سفرهای خود به کشورهای منطقه می خواست محقق کند. هیئت روسی به اردن و لبنان سفر کرد. این دو کشور بیشترین تعداد از آوارگان سوری را پناه داده اند. از این‌رو مسکو از آغاز جنگ سوریه تاکنون برای اولین بار اقداماتی برای حل و فصل این پرونده انجام می دهد. این در حالی است که این پرونده همواره در میان مسائل سیاسی و تهدیدهای امنیتی و اقتصادی فراموش شده است.

اما محور دوم؛ طرح مسکو بر بازسازی سوریه متمرکز شده است. روسیه در برابر شورای امنیت ایستاد و اعضای این شورا را به شرکت در بازسازی سوریه دعوت کرد. مسکو از این دعوت می خواهد کشورهای بزرگ جهان دو مقوله ارائه کمک به کشور سوریه و اصلاح ساختار نظام کنونی را از هم جدا کنند. این موضع روسیه در واکنش به موضع فرانسه بود که تاکید کرد ارائه کمک برای بازسازی سوریه بدون موافقت بشار اسد با مرحله انتقالی سیاسی که شامل تدوین قانون اساسی جدید و اجرای انتخابات است امکان پذیر نخواهد بود.

این درحالی است کارشناسان بر این باورند که طرح مسکو برای بازگرداندن دویست هزار آواره سوری از اروپا موضوعی بسیار حساس است زیرا این طرح می تواند زمینه را برای بررسی ارائه کمک به سوریه با طرف اروپایی فراهم کند.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: