۱
اسرائیل:

ایران برای ایجاد هلال شیعی در سوریه تلاش می کند

رژیم صهیونیستی در تحقیقی که از سوی مرکز مطالعات داخلی دانشگاه تل آویو منتشر شده، نمونه هایی از آنچه تاثیر روز افزون ایران در سوریه خوانده را منتشر کرده و مدعی شده است که ایران به شیوه های مختلف در حال تاثیر گذاری در عرصه سوریه است.
کد خبر: ۱۶۷۲۱۲
۱۳:۰۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رژیم صهیونیستی در تحقیقی که از سوی مرکز مطالعات داخلی دانشگاه تل آویو منتشر شده، نمونه هایی از آنچه تاثیر روز افزون ایران در سوریه خوانده را منتشر کرده و مدعی شده است که ایران به شیوه های مختلف در حال تاثیر گذاری در عرصه سوریه است.

  این تحقیق نتیجه گرفته است: ایران تاثیرگذارترین جناح در سوریه است و هسته مرکزی طرحی است که ائتلاف حامی بشار اسد تحت لوای آن در حال نبرد است.

تحقیق مذکور با اشاره به اینکه تاثیر ایران در سوریه دو شکل اصلی به خود می گیرد، اعلام کرده است: شکل اول، کنترل مسیرهای حرکت در داخل سوریه است که شامل کنترل جغرافیایی بر مناطق مختلف سوریه و تلاش برای ایجاد هلال شیعی در این کشور است و شکل دوم نیز تشکیل نیروهای نظامی متشکل از شیعیان براساس جذب عناصر محلی و خارجی است که بیشترشان را شیعیان وابسته به ایران تشکیل می دهند که برخی از آنها در سوریه باقی خواهند ماند و برخی دیگر نیز در زمان نیاز به کار گرفته خواهند شد.

براساس این تحقیق، اسرائیل تشکیل چنین نیروی نظامی را تهدیدی مستقیم برای خود در کوتاه مدت نمی داند اما نگران گسترش نفوذ نظامی ایران است که شاید به تهدید برای آنها در آینده تبدیل شوند در نتیجه تازمانی که اسد و روسیه در زمینه خروج ایران از مرزهای فلسطین اشغالی با جولان موفق نشده اند، گزینه نظامی برای هدف قرار دادن فرستادگان ایران در سوریه در دست اسرائیل باقی خواهد ماند.

این تحقیق اسرائیلی مدعی شده است که ایران تمایلی ندارد کنترل اوضاع در سوریه را علنی کند بلکه ترجیح می دهد پشت پرده باقی بماند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
مگه ایران از تو بد یهودی میترسه