۰

ترفند عربستان برای تخریب وجهه انصار الله

منابع یمنی از ترفند رژیم سعودی برای تخریب وجهه انصار الله یمن در داخل این کشور به سبب ناتوانی در برابر این گروه مردمی در جبهه‌های نبرد پرده برداشتند.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۴
۱۵:۴۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در گزارش شبکه تلویزیونی المسیره آمده است: با ناتوانی متجاوزان سعودی در کسب پیروزی در یمن و متلاشی شدن امید و آرزوهای آنها برای ایجاد تحولی بزرگ یا یک پیروزی قاطع در جبهه های نبرد با وجود گذشت بیش از چهار سال محاصره شدید و نبرد خونین و هزینه های هنگفت نظامی، ریاض به سلاح جدیدی برای تخریب وجهه انصار الله یمن روی آورده است که ستون فقرات پایداری یمن در برابر طرح های سعودی – آمریکایی برای سلطه بر یمن به شمار می رود.

"بادهای سرد" نام موسسه ای سعودی است که در اواخر سال 2017 میلادی در چارچوب کلی تجاوزگری سعودی علیه یمن و سیطره دوباره بر این کشور تاسیس شد.

این موسسه با شاخه های نظامی سعودی درحال نبرد تفاوتی ندارد، زیرا این موسسه نیز به دنبال تخریب و ویران کردن یمن از درون است. عربستان سعودی یک پژوهشگر متخصص شبکه های اجتماعی و دکتر روانشناس را به ریاست این موسسه گمارده است که یک تیم حرفه ای با تابعیت های مختلف به وی کمک می کنند.

ریاض برای این موسسه بودجه ماهیانه 268 ملیون ریال سعودی تعیین کرده است. این موسسه از ماه مه گذشته با 3456 پرسنل از جمله 156 یمنی و نیز 1466 پرسنل یمنی در داخل این کشور ماموریت های متعدد محوله را فقط در اینترنت و شبکه های اجتماعی اجرا می کنند. بخش دیگری از این پرسنل شامل 876 مرد و زن تنها ماموریت دارند که به طور کلی در بین مردم و به طورخاص در بین جوانان و دانشجویان فعالیت کنند.

کار این موسسه به اینها نیز محدود نمی شود بلکه آنها تلاش می کنند که خود را به نخبگان اجتماعی طرفدار خود یا آنهایی که سیاست یک بام و دو هوا در قبال جنبش انصار الله دارند، برسانند و آنها را جذب صفوف مخالف این جنبش کنند.

هدف این موسسه سمپاشی و تخریب وجهه جنبش انصار الله در داخل جامعه یمن از طریق شبکه های اجتماعی و تماس با مردم و برگزاری مراسم اجتماعی و توزیع اعلامیه و تبلغیات منفی و کمپین است.

موسسه بادهای سرد برای رسیدن به توطئه خود چند برنامه از جمله "القای شجاعت و پیروزی و بزرگنمایی عملیات ائتلاف متجاوزان سعودی و مزدوران آنها و در مقابل القای شکست و فرار و ناکامی و ضعف و عقب نشینی نیروهای انصار الله" را در دستور کار خود قرار داده است.

"سرهم کردن داستان های دروغین فساد انصار الله و طرح ادعای سرقت و ظلم کردن جنبش انصار الله برای تشدید تنفر علیه این جنبش و نیز ایجاد و گسترش بدبینی در بین مردم درخصوص ناگواری اوضاع و فقر و مشکلات در مناطق تحت اداره انصار الله و در مقابل القای دستاوردهای ائتلاف متجاوز و خرسندی شهروندان در مناطق تحت اشغال این ائتلاف" از دیگر حربه های موسسه بادهای سرد است.

"تشدید جنگ روانی علیه رهبران و مسئولان و طرفداران جنبش انصار الله و نویسندگان و اصحاب رسانه آن در شبکه های اجتماعی از جمله با برچسب مزدور و کودتاچی و درد و فاسد و نیز حمله سایبری به سایت های مهم و متفکران بانفوذ در جامعه" از دیگر رویکردهای این موسسه به شمار می رود.

این درحالی است که ائتلاف سعودی یک موسسه مشابه دیگر تحت نام فریبنده "بادهای صلح" ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: