۰

واکنش انصارالله به درخواست دولت مستعفی یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن انتقاد از استقراض دولت مستعفی این کشور از بانک بین‌المللی تأکید کرد که ملت یمن نیازمند وام گرفتن از بانک بین‌المللی نیست.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۲
۱۵:۲۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن انتقاد از استقراض دولت مستعفی این کشور از بانک بین‌المللی تأکید کرد که ملت یمن نیازمند وام گرفتن از بانک بین‌المللی نیست.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن متعهد شد که حقوق همه کارکنان دولتی این کشور پرداخت خواهد شد مشروط به آنکه بانک مرکزی به پایتخت بازگردد.

محمد الحوثی متعهد شد که حقوق کارکنان دولتی پرداخت خواهد شد، مشروط به اینکه بانک مرکزی یمن که نهاد‌های بین‌المللی آن را از صنعا به عدن منتقل کردند، به صنعا بازگردانند و در این شهر ادامه کار دهد.

پایگاه خبری «شهاره نت» به نقل از الحوثی گزارش داد که یمن نیازمند وام گرفتن از بانک بین‌المللی نیست.

دولت منسوب به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به بهانه پرداخت حقوق کارکنان سه میلیارد دلار از بانک بین‌المللی پول گرفته و الحوثی خطاب به اعضای این دولت تأکید کرد: «همه درآمد‌هایی را که تحت تصرف مزدوران است، به بانک مرکزی یمن در صنعا بازگردانید».

این مسئول یمنی در صفحه توئیتر خود تصریح کرد که ملت یمن به وام گرفتن از بانک بین‌الملل یا هیچ نهاد دیگری نیاز ندارد.

الحوثی ضمن تشکیک در محل هزینه‌کرد وامی که دولت مستعفی به بهانه پراخت حقوق کارمندان دولت درخواست داده، اعلام کرد که بعید نیست که شایعه وام فقط برای برداشت «پول بیشتر برای خرید دلار به حساب مزدوران» باشد.

دولت نجات ملی یمن، همه نیرو‌هایی را که ائتلاف سعودی از جنوب یمن یا از دیگر کشور‌ها برای جنگ علیه ارتش یمن به خدمت گرفته، «مزدور» می‌خواند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خطاب به دولت مستعفی گفت که این اعضای این دولت تعهد داده بودند که به محض موافقت شورای امنیت با انتقال بانک به عدن، حقوق‌ها را پرداخت می‌کنند، ولی به وعده خود عمل نکردند.

وی در پایان تأکید کرد که دولت مسعتفی همچنین مدعی شده بود که دریافت ودیعه عربستان، «راهکاری جادویی برای اقتصاد یمن و پرداخت حقوق‌هاست»، ولی باز هم به وعده خود عمل نکردند و امروز به بهانه پرداخت حقوق در پی دریافت استقراض خارجی هستند.

دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر شده است، در سال ۲۰۱۶ برای تضعیف انصارالله و دولت نجات ملی در این کشور، بانک مرکزی در صنعاء را به شهر عدن در جنوب یمن که در اشغال نیرو‌های سعودی و اماراتی است، منتقل کرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: