۰

بغداد جنایات داعش در سویداء سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی در سویداء سوریه، بر موضع ثابت خود در قبال این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۱
۱۵:۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی داعش چهارشنبه (روز گذشته) چندین انفجار در شهر سویداء انجام داد و به چند روستا در شمال شرق این استان حمله کرد.

منابع خبری سوری اعلام کردند که  در جریان این انفجارها و حملات دستکم 220 نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه عراق امروز پنجشنبه در واکنش به این جنایات داعش، تأکید کرد که انفجارهای تروریستی سویداء را محکوم می‌کند.

بغداد همچنین بار دیگر بر موضع ثابت خود در قبال مسئله سوریه تأکید کرد.

«احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد به خانواده‌های شهدا این مصیبت را تسلیت می‌گوید و برای افراد زخمی و مصدوم شفای عاجل مسئلت دارد.
محجوب تأکید کرد : «اقدامات گروههای تروریستی در حال حاضر، نشاگر ناامیدی تروریسم پس از شکستهای متوالی است».
شبکه خبری سومریه به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که این کشور هر نوع تروریسمی را با هر نامی که باشد نمی‌پذیرد و حامی تمامیت ارضی سوریه و آزادسازی کامل خاک این کشور است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان، امروز در بیانیه‌ای حمله داعش به چند نقطه در استان سویداء در جنوب سوریه را محکوم کرد و «اشغالگران آمریکایی»‌ را مسئول آن دانست.

حزب‌الله در بیانیه خود، حمله دیروز داعش را «کشتار وحشیانه در شهر سویداء» نامید و اعلام کرد که «مسئولیت آن بر عهده اشغالگران آمریکایی» است.

این گروه در بیانیه خود اعلام کرد که «ورود این عناصر با همه سلاح‌ها و تجهیزات و خودروهایشان از منطقه التنف سوریه انجام شده؛ جایی که نیروهای اشغالگر آمریکایی آنجا هستند و این عناصر مقابل دیدگان آنها بوده‌اند و این نشانه خطرناکی از شراکت نیروهای آمریکایی در این جنایت تروریستی علیه سوریه است».

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که این عملیات داعش در استان سویداء در پی «پیروزی‌های درخشان» ارتش سوریه و متحدانش در دوره اخیر در جنوب سوریه است که این منطقه را به آغوش کشور، امنیت و قانون بازگرداند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: