۴

دعوت تحلیلگر سرشناس کویتی از عربستان برای دخالت نظامی در عراق

یک مدرس و تحلیلگر سیاسی دانشگاه کویت، از عربستان سعودی خواست همانطور که به یمن حمله کرده، علیه احزاب و جریان ‌های شیعه عراق نیز اقدام نظامی کند.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۰
۱۵:۱۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک مدرس و تحلیلگر سیاسی دانشگاه کویت، از عربستان سعودی خواست همانطور که به یمن حمله کرده، علیه احزاب و جریان ‌های شیعه عراق نیز اقدام نظامی کند.

 «عبدالله النفیسی» مدرس دانشگاه در کویت و تحلیلگر سیاسی سرشناس این کشور در اقدامی تحریک آمیز از مقامات سعودی خواست به منظور مقابله با آنچه تهدید شبه‌نظامیان شیعی در عراق دانست، در عراق هم نظیر یمن مداخله نظامی کند.

النفیسی در توئیت خود ادعا کرد: اگر حوثی‌ها [در یمن] خطری برای امنیت ملی عربستان در جنوب این کشور هستند، شبه‌نظامیان شیعه عراق هم خطری برای امنیت ملی عربستان و کویت از شمال این کشورهاست. پس اگر اولی، نیازمند دخالت شد، چرا برای دخالت برای دومی نباید آماده نشد؟

 

به نوشته وبگاه یمنی «متابعات» یمن، النفیسی آشکارا، خواهان مداخله نظامی در عراق می شود، کشور همسایه‌ای که این روزها شاهد اعتراضات مردمی در مطالبه خدمات شهروندی است.

این در حالی است که «مرزوق الغانم»، رئیس مجلس امت کویت در پی اعتراضات عراق در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: ما در کویت، در جریان جنگ [رژیم بعث عراق] با تجربه تلخی روبه‌رو شدیم؛ مؤمن از یک سوراخ، دو بار گزیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت که دولت کویت با همتای عراقی خود برای تضمین ثبات عراق در هماهنگی کامل به سر می‌برد.

ناظران هم ضمن انتقاد از اقدام تحریک آمیز النفیسی گفتند او به دنبال ایجاد تنش و خونریزی در عراق است. سایت یمنی افزود، ناظران سیاسی دیگری هم معتقدند النفیسی باید تبعات حمله سه سال و اندی عربستان به یمن  و خسارات اقتصادی، انسانی و نظامی آن برای ریاض را شاهد باشد که ضعف ائتلاف را در برابر عزم و مقاومت یمنی‌ها را برملا کرد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
خدا این پیر نفهم را از دنیا ببرد چه جانوری جنگ دوست همان ال سقوط اول بند گردن خودت می بتدند و کیت را سالهاست که دوست با حاکمیت وهابی اداره کنند حمی به مردم کویت بکن
نذیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
اتفاقا ما باید کاری کنیم تا عربستان با حمله نظامی به کشورهای دیگر به شدت خودش را در کشورهای دیگر گرفتار کند و کیست که نداند با درگیر شدن عربستان در چند جبهه در کمتر از یکسال قطعا فرو خواهد پاشید.پس این فرصت را از دست ندهیم.
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
نه اینکه تا حالا دخالت نمی کرد !!!
اماشکار
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
بطوری وهابیت و تبلیقات آمریکاواسرائیل کورشان کرده که تا حالا نفهمیدن از سال ۵۹ هرجنگی درخاورمیانه خصوصا ودر آفریقا اسیا واتفاقات آمریکا همه مصبب اصلیش السعوددر آن دست داشته اند شاید این اتفاق هم بیفته تا روزی مسلمانان و غیر مسلمانان جهان بیدار شوند و آخرش دشمن بشریت صهیونیسم آلسعود روباه پیر و آمریکارو بشناسند هنوز تعداد کسانیکه در خوابی بسیار سنگینند در جهان هشت ملیاردند که نوددرصدشون در ایران خودمونند
خخخخخخخخخخخخخخ