۰

واکنش پوتین به افکار اشغالگرایانه نتانیاهو

روزنامه کویتی «الرای» روز پنج شنبه به نقل از منابعی که از آنها به منابع تصمیم گیرنده درسوریه تعبیر کرده، مدعی شد: بشار اسد تا زمانی که اراضی سوریه تحت اشغال است قصد ندارد از ایران بخواهد خاک این کشور را ترک کند.
کد خبر: ۱۶۷۱۴۲
۱۴:۲۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه کویتی «الرای» روز پنج شنبه به نقل از منابعی که از آنها به منابع تصمیم گیرنده درسوریه تعبیر کرده، مدعی شد: بشار اسد تا زمانی که اراضی  سوریه تحت اشغال است قصد ندارد از ایران بخواهد خاک این کشور را ترک کند.

منابع مذکور با اشاره به این موضوع اعلام کرده اند که منظور بشار اسد از اراضی اشغالی سوریه، شمال این کشور و ارتفاعات جولان است.

الرای به نقل از منابع خود افزوده است: به اعتقاد بشار اسد اغوای سوریه درباره بازگشت همه مهاجران و جذب سرمایه بین المللی برای بازسازی سوریه در ازای خروج ایران از این کشور امری دشوار  است زیرا اجرای قطعنامه ۲۴۲ سازمان ملل مبنی بر خروج نیروهای اسرائیلی از اراضی اشغالی سال ۱۹۷۳م و توقف نقض حریم سوریه، تنها راه درست برای خروج همه نیروها از سوریه از جمله ایران است.

الرای در ادامه با اشاره به اینکه بشار اسد همچنین به سران روسیه ابلاغ کرده است که اسرائیل صبر ما را به سر آورده است و در صورتی که تل آویو دست از حمله به اهداف ما برندارد، جنگنده های اسرائیلی هدف قانونی نیروهای سوریه خواهد شد، در ادامه نوشت: پیام اسد درباره توقف تجاوزگری های اسرائیل در آینده و آمادگی برای پاسخ به این تجاوزگری ها علی رغم تمایل روسیه برای پرهیز از اقدامات تحریک آمیز اسرائیل، پیامی روشن است. منابع تصمیم گیرنده در سوریه تاکید کرده اند که اسد هرگونه خواست روسیه را رد می کند اگر اسرائیل خود را ملزم به احترام به حاکمیت سوریه نکند.

به نقل از این روزنامه کویتی، همین منابع اعلام کرده اند که نتانیاهو در جریان سفر به روسیه مدعی شده است که ارتش اسرائیل فکر حمله به داعش و القاعده (جبهه النصره) و پیشروی چند کیلومتری پس از خط فاصل سال ۱۹۷۴ میلادی به منظور ایجاد یک منطقه بی طرف و فاصل را  دنبال می کند.

به نقل از منابع مذکور، نتانیاهو در دیدار پوتین خواسته است موافقت وی با الحاق جولان اشغالی و تمرکز مذاکرات آینده بر سر الحاق اراضی جدید قنیطره به سرمین های اشغالی را  جلبکند اما پوتین در پاسخ به نتانیاهو گفته است که روسیه تضمین می کند ایران و متحدانش در جریان آزادسازی خاک سوریه پس از خط قطع ارتباط سال ۱۹۷۴ حتی یک گلوله هم شلیک نکنند اما اگر اسرائیل نیروهایش را به خارج از این خط سوق دهد، این موضوع بزرگترین هدیه برای ایران و متحدانش جهت حمله به اسرائیل خواهد بود و روسیه نیروهایش را از جنوب سوریه خارج، و نتانیاهو را با افکار اشتباهش به حال خود رها خواهد کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: