۰

جنگ ثروتمندان عربستانی با بن سلمان

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که ثروتمندان عربستان به دلیل اقدامات «بن سلمان» از سرمایه گذاری در این کشور دوری می کنند.
کد خبر: ۱۶۷۰۵۳
۱۱:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «فاینشنال تایمز» در گزارشی فاش کرد که تجار ثروتمند عربستان به دلیل ناراآمی ها و بازداشت تجار برجسته و شاهزادگان سعودی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به آن اقدام کرده است، نمی خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند.

 

این روزنامه اعلام کرد: حمله بن سلمان موسوم به حمله « ریتز کارلتون» فضایی از نگرانی و بی اعتمادی را در این کشور گسترش داده است.

 

بانکداران اعلام کرد: شرکت های خصوصی به پنهان کردن دارایی خود پناه آوردند و این درحالی است که برخی راه ها و روش های انتقال اموال و دارایی ها به خارج را بررسی می کنند.

 

فاینشنال تایمز فاش کرد: برخی از ثروتمندان عربستان می ترسند که معاملات مالی شان – به ویژه ها تلاش ها برای انتقال اموال- تحت کنترل باشد تا از انتقال دارایی ها به خارج جلوگیری کنند.

 

این روزنامه اعلام کرد: مدیر یک بانک عربستانی فاش کرد که یک مسئول دولتی نزدیک به 30 هزار دلار را با کمک یکی از تجار بانفوذ منتقل کرده است و انتقال های بزرگتر از آن که شاهزادگان و تجار سعودی انجام می دهند، ممنوع است.  

 

این فاینشنال تایمز به نقل از این مدیر عربستانی نوشت: یکی از شاهزادگان خواستار انتقال میلیون ها دلار به منظور خرید ملکی در لندن شد، اما با درخواستش مخالفت شد.

 

 این روزنامه معتقد است که نگرانی و عدم تمایل در سرمایه گذاری در عربستان، تلاش های بن سلمان را برای اصلاح اقتصاد نفتی و ایجاد 1.2 میلیون شغل برای عربستانی ها در بخش خصوصی با آغاز سال 2020 که بیکاری به 12.9% در سه ماهه اول امسال رسیده است، تهدید می کند.

 

بانکداران عربستانی اعلام کرد: خانواده های شاهزادگان و تجار که همچنان تحقیقات درباره آنها در حال انجام است، درخواست هایی برای دستیابی به اموالشان از حساب های بانکی بلوکه شده را ارایه دادند و برخی از مبادله ریال در ازای ارزهای دیگر برای تضمین بقای ثروتشان داخل عربستان ممنوع هستند.

 

این درحالی است که برخی از خانواده های عربستان، روش ها و راههای مخفی برای خروج اموال از این کشور از جمله سرمایه گذاری تجاری در کشورهایی مانند مصر را بررسی می کنند.

 

در این گزارش آمده است که مسئولان عربستان خوش بین هستند که بازگشت به رشد به تقویت فضای کارهای تجاری کمک خواهند کرد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: