۰

زیارت معصومین(ع) رمز بقای شیعه

زیارت در احیا و بقای تشیع آثار بسیاری دارد و اگر زیارت قبور مقدس نبود نمی توانستیم به شیوه مطلوب به آشنایی مردم با آموزه های دینی برسیم.
کد خبر: ۱۶۶۹۳۶
۱۴:۲۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

شیعه نیوز: در روایات اهل بیت (علیهم السلام) تاکید زیادی به زیارت قبور معصومین (علیهم السلام) و وابستگان به ایشان شده است و گاهی خیال می شود این اصرار برای رسیدن به فیض و ثواب است درحالی که این یک مسئله سیاسی مهم است که جمعیت شیعه را مقابل هجوم دشمن حفظ کرده است و اگر دعوت به زیارت ها نبود با حمله هایی که به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) می شود، چیزی از این مکتب باقی نمی ماند.



زیارت معصومین (علیهم السلام) به عنوان رمز بقای تشیع می باشد و اگر زیارت معصومین (علیهم السلام) نبود مشکلات زیادی برای پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) ایجاد می شد. همان طور که در مراسم حج مسلمانان کشورهای مختلف با یکدیگر آشنا می شوند در زیارت ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز این نکته مثبت مشاهده می شود و این نشان می دهد که پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) فقط در ایران نیستند و ما در کشورهای مختلف برادران و خواهرانی داریم که با آشنایی آن ها روحیه پیدا می کنیم.



زیارت در احیا و بقای مذهب آثار بسیاری دارد و اگر زیارت قبور مقدس نبود نمی توانستیم به شیوه مطلوب به آشنایی مردم با آموزه های دینی برسیم. موضوعی که وهابیون به شیعه نسبت می دهند این است که گردهم آمدن دور ضریح ائمه اطهار (علیهم السلام) بوی شرک می دهد، در پاسخ به آن ها باید گفت که آیا با این نگاه طواف دور سنگ های کعبه هم شرک محسوب نمی شود، همان طور که در اینجا نیت پرستش کعبه نیست، در زیارت نیز هدف پرستش ائمه اطهار نیست.



درحالی که اهل بیت (علیهم السلام) دست ما را گرفته و از گمراهی نجات داده اند، عده دیگری مسیر دیگری را دنبال کرده و به گمراهی رسیده اند و ما باید شاکر این موضوع باشیم که در دنیای کنونی فرهنگ زیارت تبلیغات دشمن را خنثی می کند. زیارت معصومین (علیهم السلام) دارای فلسفه حیاتی و سیاسی است، بر خلاف وسوسه های وهابیون که به دنبال از بین بردن فرهنگ زیارت هستند ما باید بیشتر به این فرهنگ اهمیت دهیم و دهه کرامت نیز فرصت خوبی برای آشنا شدن با مکتب، اخلاق و سیره اهل بیت (علیهم السلام) است.



سعد اشعری از بزرگان شیعیان قم بعد از اینکه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در این سرزمین دفن شد، خدمت امام رضا (علیه السلام) رسید، امام فرمودند که «به برکت شفاعت بانوی کرامت ممکن است تمام شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) وارد بهشت شوند» کشور و جهان اسلام گرفتار مشکلات بزرگی است که امیدواریم به برکت معصومین (علیهم السلام) و دهه کرامت مشکلات فعلی نیز رفع شود و آینده درخشانی در انتظار جهان اسلام باشد. [1]



1- برگرفته از سخنان آیت الله مکارم شیرازی در مراسم آغاز دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) در حرم ‌مطهر حضرت معصومه(س)


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: