۰

النهضه درخواست ائمه جمعه تونس برای لغو حج را محکوم کرد

جنبش اسلام گرای تونس ضمن محکوم کردن درخواست های لغو حج بنا به دلایل سیاسی و اقتصادی، بر روابط مستحکم میان این کشور و عربستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۵۶۰۶
۰۹:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، جنبش اسلام گرای النهضه در تونس شامگاه جمعه با انتشار بیانیه کوتاهی در پایگاه اینترنتی خود، فراخوان های اخیر در این کشور که با توجیه های سیاسی و اقتصادی شهروندان را به عدم ادای فریضه حج تشویق می کند و خواستار لغو حج و صدور فتوای ابطال آن می باشد را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، جنبش النهضه در بیانیه خود این مسئله را تنها «فراخوان های منزوی دارای ابعاد ایدئولوژیک و اهداف شخصی» برشمرد که روابط مستحکم میان تونس و عربستان سعودی را مختل می کند.

این در حالی است که در این اواخر در تونس برخی فراخوان ها مطرح شده که از «عثمان بطیخ»، مفتی این کشور می خواهد فتوای لغو حج امسال را صادر کند و همین مسئله نیز جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی و به طور کلی در جامعه به وجود آورده است.

در همین راستا نیز «فاضل عاشور»، رئیس اتحادیه ائمه جمعه تونس ضمن درخواست از مفتی این کشور برای لغو حج امسال به دلیل وضعیت اقتصادی وخیم کشور و صرف هزینه آن برای بهبود اوضاع شهروندان، تاکید کرده بود که عربستان از اموال حج برای تجاوز به کشورهای عربی و اسلامی مانند سوریه و یمن استفاده می کند و این با شریعت اسلامی منافات دارد.

در حالی که بسیاری هزینه حج که به ۱۲ هزار دینار (۴.۵۶ هزار دلار) رسیده را در مقایسه با توانایی خرید و وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهروندان تونسی گزاف می دانند، شمار شهروندان این کشور که برای ادای فریضه حج ثبت نام کردند از ۱۰ هزار و ۳۷۴ نفر در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۹۸۲ نفر در سال جاری افزایش یافته است.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: