۰

حضور افسران آمریکایی در صف نیروهای اماراتی در جنگ یمن

یک مجله فرانسوی نوشت، امارات جهت بهبود عملکرد نیروهای زمینی‌اش که در جنگ علیه یمن مشارکت دارند، افسران آمریکایی را به کار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۴۶۹۳
۱۳:۳۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مجله "اینتلیجنس" فرانسه نوشت، یک موسسه اماراتی با نام شرکت "المعرفة" برای بهبود عملکرد نیروهای زمینی‌اش که در جنگ علیه یمن مشارکت دارند، اعضای سابق پنتاگون را به کار گرفت.

همچنین این مجله نوشت، جیمز چمبرز، ژنرال بازنشسته پنتاگون جهت ارتقای سطح عملکرد نیروهای لجستیکی امارات به این شرکت پیوست.

اینتلیجنس نوشت، این شرکت اماراتی نیروهای قدیمی آمریکایی از جمله سرهنگ لو مارچ که در عملیات‌هایی در عراق و افغانستان مشارکت داشتند را استخدام کرد.

این مجله فرانسوی ادامه داد، ویلیام ویبستر، ژنرال بازنشسته آمریکایی که پیش از این در سمت معاون فرمانده کل نیروی زمینی آمریکا در عراق مشغول به فعالیت بود، نیز با نیروهای اماراتی کار می‌کند.

همچنین این شرکت تلاش می‌کند از تجربه‌های مارک بنیدیکت، سرهنگ بازنشسته آمریکایی و نیز کیت گیگر، هماهنگ‌کننده سابق مرکز اطلاعات آمریکا در جنگ عراق برای ارتقای امنیت عملیات‌ها استفاده کند.

پارلمان آمریکا ماه گذشته میلادی آغاز تحقیقاتی علنی و شفاف درباره نقش این کشور در بازجویی‌ها از زندانیان زندان‌های محرمانه امارات و همپیمانانش در جنوب یمن را خواستار شده بود.

این درخواست پس از آن مطرح شد که نتایج تحقیق خبرگزاری آسوشیتدپرس از وجود ۱۸ زندان مخفی در جنوب یمن که توسط امارات و همپیمانانش مدیریت می‌شوند، خبر داد.

طبق نتایج این تحقیق مسئولان برجسته‌ آمریکا اعتراف کردند که نیروهایی از این کشور در بازجویی از این زندانیان مشارکت دارند.



منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: