۰

کشته شدن فرماندار افغان توسط طالبان همزمان با آغاز آتش‌بس دولت

در حالیکه امروز(سه‌شنبه) آتش‌بس موقت دولت افغانستان آغاز شده است، نیروهای طالبان یک فرماندار منطقه‌ای در شمال افغانستان را کشته و همچنین فشارها را برای به دست آوردن کنترل در برخی نقاط ولایت فاریاب افزایش دادند.
کد خبر: ۱۶۴۶۳۱
۱۵:۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در حالیکه امروز(سه‌شنبه) آتش‌بس موقت دولت افغانستان آغاز شده است، نیروهای طالبان یک فرماندار منطقه‌ای در شمال افغانستان را کشته و همچنین فشارها را برای به دست آوردن کنترل در برخی نقاط ولایت فاریاب افزایش دادند.

چند روز گذشته اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان برای اولین بار خواستار آتش‌بس بدون شروط با طالبان شد، در مقابل نیز طالبان افغانستان نیز در عید فطر خواستار آتش‌بس سه روزه شد.

آتش‌بس هشت روزه دولت از روز سه‌شنبه آغاز شده و قرار است آتش‌بس طالبان از روز جمعه آغاز شود اما طالبان هنوز حملات خود را متوقف نکرده است.

در همین راستا عبدالرحمان پناه، فرماندار منطقه کوهستانات در ولایت فاریاب و دست‌کم در درگیری‌های انجام شده هشت نفر از مقامات امنیتی افغانستان کشته شدند.

جاوید بدر، سخنگوی فرمانداری ولایت فاریاب مرگ این فرماندار را تایید کرد و گفت: مرکز این منطقه به دست طالبان افتاده است.

در همین راستا بدر اعلام کرد: ما می‌دانیم که آتش‌بس آغاز شده است اما این حق را داریم که از خودمان دفاع کنیم.

همچنین دست‌کم پنج مامور پلیس بر اثر انفجار یک عامل انتحاری با استفاده از خودروی نظامی هاموی در ولایت غزنی در شرق افغانستان کشته شدند.

عارف نوری، سخنگوی فرماندار ولایت غزنی اعلام کرد: در این حمله ۲۶ تن دیگر از جمله فرماندار منطقه و ۱۸ مامور پلیس زخمی شدند.

نوری اعلام کرد: خودروی نظامی هاموی پیشتر توسط نیروهای طالبان از نیروهای افغانستان در حمله‌ دیگری گرفته شده بود.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: