۰

مراکز فعالیت داعش در سوریه تحت کنترل آمریکاست

ایگور کوناشنکوف روز شنبه گفت که فقط در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه، کانون های فعالیت تروریست های داعشی باقی مانده است.
کد خبر: ۱۶۴۳۸۸
۱۶:۵۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وی ادعای وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه دمشق با حمایت ایران و روسیه، وضعیت ملت سوریه را بحرانی کرده است، رد کرد و گفت صحبت های این مقام آمریکایی مبنی بر اینکه نیروهای دمکراتیک سوریه تنها سازمان مبارزه کننده با تروریسم در این کشور هستند، درست نیست.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه به رئیس پنتاگون توصیه کرد که نقشه سوریه را با توجه به اوضاع این کشور به دقت مطالعه کند چرا که همه کانون های باقی مانده داعش در سوریه در مناطق تحت کنترل آمریکا قرار دارند. 
کوناشنکوف تصریح کرد: در استان های سوریه که تحت کنترل دولت این کشور قرار دارد، بازسازی خرابی ها به سرعت جریان دارد و پاکسازی مناطق مسکونی از مین ها و بمب های منفجر نشده آغاز شده است.
وی گفت: در این مناطق مراکز، مدارس و کودکستان ها فعالیت می کنند، محموله های کمک های انسانی به این مناطق ارسال و بین مردم توزیع می شود؛ آمریکا هیچ کمکی به مردم این مناطق ارسال نمی کند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل و سازمان های دیده بان حقوق بشر، فاجعه واقعی در التنف و رقه که تحت کنترل نیروهای آمریکایی بوده به وجود آمده است و داعش نیز در پی حمله آمریکا به عراق بوجود آمد و بخش عمده تسلیحات ارسالی واشنگتن به سوریه در اختیار تروریست های گروه جبهه النصره قرار گرفته است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: