۰

دولت افغانستان برای 9 روز آتش بس یک طرفه اعلام کرد

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به پیشنهاد علمای این کشور که دوشنبه گذشته در جریان صدور فتوای جمعی مبنی بر نامشروع بودن انفجارها و حملات انتحاری و تداوم درگیرها در افغانستان مطرح شد، برای مدت 9 روز اعلام آتش بس یک طرفه کرد.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۵
۱۲:۰۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به پیشنهاد علمای این کشور که دوشنبه گذشته در جریان صدور فتوای جمعی مبنی بر نامشروع بودن انفجارها و حملات انتحاری و تداوم درگیرها در افغانستان مطرح شد، برای مدت 9 روز اعلام آتش بس یک طرفه کرد.

 « محمد اشرف غنی» امروز در پیامی کوتاه تصویری که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد ، زمان اجرای این آتش ‌بس یک‌ جانبه دولت را از روز 27 ماه مبارک رمضان تا پنج روز بعد از عید فطراعلام کرد.

14 خرداد ماه جاری بیش از دو هزار تن از علمای سراسر افغانستان در کابل گردهم آمدند و ضمن آن که فتوا به حرام بودن اقدام تروریست های مدعی جهاد در این کشور دادند، از دو طرف درگیری خواستند به حرمت ماه مبارک رمضان در دهه آخر این ماه آتش بس اعلام کنند.

البته همان روز با حمله انتحاری به این نشست ، 14 تن از جمله هفت عالم مدعو کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند که هر چند مسئولیت این جنایت را داعش بر عهده گرفت اما طالبان هم با فرمایشی خواندن این جلسه به نوعی موافقت خود را با این حمله اعلام کرد و می توان نتیجه گرفت که تروریست ها همان روز جواب پیشنهاد علما را دادند.

بر اساس این گزارش، دولت وحدت ملی افغانستان بر اساس آن فتوا و درخواست علمای کشور، اقدام به آتش ‌بس یک‌ جانبه کرده است و غنی هم با اعلام حمایت کامل از نیروهای امنیتی و نظامی به آنها دستور داد که آمادگی کامل خود را برای دفاع و دفع هر نوع حمله و تعرض حفظ کنند.
دولت افغانستان در 9 اسفند ماه سال 1396 نیز بسته پیشنهادی جامعی رابرای ترغیب گروههای طالبان به روند مذاکرات صلح ارائه کرد که تاکنون پاسخی مثبتی دریافت نکرده است و به جای آن طالبان اواخر فروردین ماه سال جاری از شروع عملیات های بهاری خود در سراسر این کشور خبر داد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: