۰

معاون کلانتر زن مسلمان را مجبور به کشف حجاب کرد

یک معاون کلانتر در شهر تولسا در ایالت اوکلاهاما متهم به مجبور سازی یک زن مسلمان به کشف حجاب هنگام ورود به صحن دادگاه شده و دو گروه حقوق بشر بزرگ این ایالت از وی شکایت کرده اند.
کد خبر: ۱۶۳۰۱۸
۰۹:۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک افسر پلیس شهر تولسا در ایالت اوکلاهامای آمریکا متهم به کشف حجاب اجباری یک زن مسلمان شده است. دو گروه حقوق مدنی از معاون کلانتری شهر تولسا به سبب کشیدن حجاب یک بانوی مسلمان در یک محل عمومی و روبروی دیگر افسران پلیس، در هنگام ورود به محوطه دادگاه عمومی شکایت کردند.

یک سخنگوی دفتر کلانتر مدعی شد این اقدام معاون کلانتر به دلیل نصب آشکارساز های فلزی برای امنیت دادگاه بوده است و آن ها به همین جهت از زن خواسته اند پوشش خود را در بیاورد.

به گفته ورونیکا لیشور، مدیر حقوق مدنی شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»، این زن مسلمان با نام سوبا الگوت، هنگامی که سعی داشته به صحن دادگاه تولسا وارد شود توسط این مامور مجبور به درآوردن حجاب خود در مقابل چندین مرد دیگر شده است.

این حقوقدان مسلمان با انتشار بیانیه ای افزود: شورای کایر با همکاری اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا قصد دارند به نمایندگی از این زن مسلمان شکایت نامه ای به دادگستری ایالات متحده آمریکا در منطقه شمالی اوکلاهاما ارائه دهند.

وی افزود که از لحاظ قانونی باید به آزادی های مذهبی در آمریکا احترام گذاشته شود.

 

گفتنی است این اتفاق در اوایل ماه آوریل رخ داده و افسر پلیس مربوطه در دفتر کلانتری تولسا اتهامات را رد کرده است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: