۰

تشکیل اولین مجمع خیّرین مسجدساز در قم

اولین مجمع خیرین مسجدساز قم با حضور جمعی از خیرین در ستاد اقامه نماز استان قم تشکیل شد.
کد خبر: ۱۶۲۰۷۲
۱۴:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین  محمدرضا آشتیانی  معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تشکیل مجمع خیرین مسجدساز را امری ضروری، کاربردی و لازم دانست و گفت: انتظار می‌رود این مجمع اقدامات شایسته‌ای را در نهادینه کردن موضوع مسجد سازی و رسیدگی به آن انجام دهد.

وی با قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در ساخت مساجد بین راهی گفت: در زمانی که در کشور وضعیت وحشتناکی داشتیم ایشان اقدامات شایسته‌ای را انجام داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی نگرانی‌ها در جامعه احساس می‌شود گفت: خیّرین می‌بایست در مناطقی که کمبود مساجد وجود دارد وارد میدان شوند و به وظایفی که دارند عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اولویت‌بندی اقداماتی که می‌بایست در دستور کار این مجمع قرار بگیرند را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ها، از توان مردم در هر منطقه و محله برای توسعه مسجد سازی بهره گرفت.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین تقی قرائتی مسئول امور مساجد هم اظهار داشت: ما باید بیشترین مساجد را در قم در مقایسه با دیگر استان‌‌ها داشته باشیم اما در استان و برخی مناطق آن کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها را داریم.

وی گفت: علاوه بر مردم، شهرداری‌ها، مسئولان و مدیران در ترویج فرهنگ مسجد سازی تلاش کنند و ما نباید شاهد برخی قوانین دست و پا گیر برای ساخت مسجد باشیم.

در این جلسه دبیر مجمع خیرین مسجدساز قم با ارائه گزارشی از وضعیت نمازخانه‌ها، مساجد و وضعیت نماز در استان گفت: هدف از تشکیل مجمع خیرین مسجد‌ساز، ساخت مساجد ارزان قیمت و کوچک در مناطق مختلف است که از عدم وجود مسجد که عنوان قطب دینی، فرهنگی و مذهبی رنج می‌برند، خواهد بود.

محمد خامه‌یار گفت: تشکیل این مجمع در قم می‌تواند منشأ اثر خوبی برای جامعه و الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها باشد که از قم به جز این انتظاری نیست.

وی خاطر نشان کرد: از قم انتظار می‌رود که در رفع کمبود‌ها، داشتن مساجد ایده‌آل هرچند کوچک و کم هزینه، برخورداری همه مناطق از این فضای معنوی، پیشگام باشد و رسیدن به این مهم دور از انتظار نیست.

مدیر ستاد اقامة نماز استان قم گفت: امید است با تشکیل هیأت مدیره این مجمع در استان، بتوانیم خلاء‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

شایان ذکر است 9 نفر از اعضای هیأت مؤسس این مجمع انتخاب شدند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: