۰

هشدار علمای الجزائر نسبت به فتنه آفرینی جریان سلفی مورد حمایت عربستان

علمای دین و جریان های سیاسی الجزائر نسبت به اقدامات فتنه آفرین یکی از گروه های سلفی مورد حمایت عربستان سعودی هشدار دادند.
کد خبر: ۱۶۰۴۰۹
۱۵:۵۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش«شیعه نیوز»، رهبر یک جریان سلفی الجزائری مورد حمایت عربستان به تازگی بیانیه‌ای صادر کرده که منجر به تنش در این کشور شده است.

بیانیه‌ای که شیخ و رهبر یکی از جریان‌های سلفی در الجزائر صادر کرد بار دیگر و هراس‌ها از بازگشت تفکر فرقه‌ای افراطی در این کشور مانند دهه 90 میلادی را زنده کرده؛ موضوعی که در آن زمان با عوامل سیاسی دیگر همراه و در نهایت به بحرانی خونین ختم شد.

در بیانیه مذکور که شیخ «محمد فرکوس» از رهبران جریان‌های سلفی صادر کرده، آمده است: جماعت اهل سنت شامل صوفیه، اباضیه و دیگر رویکردهای عقلانی جدید مانند «التبلیغ و اخوان» و دیگر جنبش‌های گروهی و سازمان‌دهی شده نمی‌شود.

این بیانیه به آغاز درگیری غیرعلنی میان جریان سلفی و حکومت الجزایر که معتقد است نقش سیاسی‌اش تمام شده، تبدیل شده است.

مراجع دینی و طرف‌های سیاسی و مدنی در این کشور نسبت به اقدامات مراجع این جریان که معروف به «السلفیة العلمیة» هستند و از سوی جریان‌های سعودی حمایت می‌شوند و نیز فتنه فرقه‌ای در الجزائر هشدار داده‌اند.

55 نفر از علما و مراج دینی از الجزائر از جمله « یوسف عبد اللاوی» عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، « عبد الرزاق قسوم» رئیس جمعیت علمای الجزائر بیانیه‌ای صادر و در آن فراهم کردن محیط برای ترویج فرقه‌گرایی و تکفیر در الجزائر و همزمان با چالش‌های داخای و خارجی را محکوم کردند.

در پاسخ حکومتی سریع به بیانیه شیخ سلفی ذکر شده (محمد فرکوس )، «محمد عیسی» وزیر امور دینی و اوقاف الجزائر در یک کنفرانس دینی اعلام کرد که دولت مسئولیت مقابله با تفکرات فرقه‌ای را بر عهده خواهد گرفت.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: