۰

دعوت خلیفه حفتر از روسیه برای ساخت پایگاه نظامی در لیبی

ریبیس کمیته ارتباطات روسیه که مسئول تعامل با بحران لیبی است، اعلام کرد که این کشور از روسیه درخواست کرده یک پایگاه نظامی در شرق لیبی ایجاد کند.
کد خبر: ۱۵۸۴۷۳
۱۵:۰۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، ریبیس کمیته ارتباطات روسیه که مسئول تعامل با بحران لیبی است، اعلام کرد که این کشور از روسیه درخواست کرده یک پایگاه نظامی در شرق لیبی ایجاد کند.

 لیف دینگوف،‌ رییس کمیته ارتباطات روسیه گفت: خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی از مسئولان روس خواسته بود تا یک پایگاه نظامی در لیبی بسازد اما این درخواست تاکنون به شکل قطعی رد و یا پذیرفته نشده است.

خلیفه حفتر با اینکه خود را فرمانده ارتش لیبی می‌خواند و رهبری بخش بزرگی از نظامیان این کشور را بر عهده دارد اما رهبری او از سوی طیف دیگری از نظامیان این کشور و همچنین برخی گروه‌های سیاسی لیبی به رسمیت شناخته نمی‌شود و طبیعتا درخواست او مجوز رسمی دولتی محسوب نمی‌شود.

وی همچنین تاکید کرد، مسکو طبق درخواست لیبی و سازمان ملل آماده حمایت از این کشور در مقابل تروریسم است. این مقام روس درباره پروژه مشترک روسیه و لیبی برای ساخت خط راه آهن سرت-بنغاز، نیز گفت: ما به دنبال ترسیم یک نقشه راه هستیم تا  این پروژه را بار دیگر راه‌اندازی کنیم.

لیف دینگوف، در ادامه از شروع به کار دوباره و زود هنگام این پروژه ابراز امیدواری کرد و آنرا پروژه‌ای مهم برای لیبی و روسیه و تحکیم روابط دو کشور دانست.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: