۰

راه اندازی ۸ کانون نخبگانی در حوزه خراسان

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: هشت کانون نخبگانی با ۸ گرایش متفاوت راه اندازی شده است، اين کانون‌ها عبارت‌اند از فقاهت، اجتهاد، علوم عقلي، علوم و دانش‌های قرآني، اخلاق و تهذيب، سياست و انقلاب، اهل‌قلم، که در سه عرصه علمي استعدادهای برتر و نخبگان و مفاخر در حال پیگیری و طراحی است.
کد خبر: ۱۵۸۴۶۲
۱۳:۵۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: هشت کانون نخبگانی با ۸ گرایش متفاوت راه اندازی شده است، اين کانون‌ها عبارت‌اند از فقاهت، اجتهاد، علوم عقلي، علوم و دانش‌های قرآني، اخلاق و تهذيب، سياست و انقلاب، اهل‌قلم، که در سه عرصه علمي استعدادهای برتر و نخبگان و مفاخر در حال پیگیری و طراحی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی دیدار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر نوایی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فرآیند شناسايي استعدادهاي برتر در حوزه علمیه خراسان گفت: در دوره جدید مدیریتی حوزه خراسان، با تأکید مدیر محترم، برنامه‌ریزی جدید، اساس‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی و نیز گروه‌بندی در ابعاد متفاوت و با تشکیل شورای علمی در این مجموعه مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان کار خود را آغاز و تاکنون برنامه‌های خوبی را پیش برده است.

وی ادامه داد: اين مركز نيز گام بلندي برداشته و شوراي تلفيقي نخبگاني حوزه و دانشگاه را با انگيزه تعاملات علمي در حيطه علوم انساني و طي فرايند اسلامي سازي علوم انساني نيز به خود شكل داده است كه گام مؤثری در تعاملات نخبگاني محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی افزود: تاکنون برای شناسایی استعدادهای برتر ممتازین آموزشی در پنج عرصه علمي مصاحبه به عمل آمده است که نتيجه آن شناسايي 192 نفر مستعد برتر مي باشد كه اطلاعات دانش علمي و سیاسی و موفقیت‌های تبلیغی و تحقیقی از جمله آن‌ها است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: برای شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه نیز برنامه‌هایی در دست کار است.

وی گفت: هشت کانون نخبگانی با 8 گرایش متفاوت راه اندازی شده است، اين کانون‌ها عبارت‌اند از فقاهت، اجتهاد، علوم عقلي، علوم و دانش‌های قرآني، اخلاق و تهذيب، سياست و انقلاب، اهل‌قلم، که در سه عرصه علمي استعدادهای برتر و نخبگان و مفاخر در حال پیگیری و طراحی است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه و جوان در حوزه علمیه خراسان شمالی، امیدواریم در برنامه‌های مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی حضور ویژه و مؤثری داشته باشد و در دهه پایان اسفند شناسایی استعدادهای برتر را از بین ممتازین حوزه علمیه خراسان شمالی خواهیم داشت كه به حول و قوه الهي از 20  اسفند تا 23 اسفند در خراسان شمالي اين فرايند انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار با برکت خواهد بود و این ساماندهی امور نخبگان باعث پیشرفت طلاب خواهد شد و متخصصین از این مسیر زودتر شناسایی و به بار خواهند نشست و امید است در تحرک کرسی‌های نظریه‌پردازی که مدنظر رهبری است این مرکز تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایشات ولی امر مسلمین جهان در مهرماه 91 در جمع طلاب و روحانیون خراسان شمالی که این استان را یک مرکز دارای استعداد خواندند ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه گفتمان غالب در حوزه خراسان موضوع تحول و انقلابی بودن است پیشرفت‌های شایانی را در اسرع وقت حوزویان و جامعه اسلامی از این حوزه کهن شاهد باشند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: