۰

مناقشه بر سر اعزام نظامیان پاکستانی بیشتر به عربستان

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مقام ارشد نظامی که نامش را فاش نساخت گزارش داد که پاکستان احتمالا بیش از ۱۰۰۰ سرباز دیگر را برای پیوستن به سربازانی که سابقا در عربستان مستقر کرده اعزام می‌کند.
کد خبر: ۱۵۸۴۲۶
۰۹:۵۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مقام ارشد نظامی که نامش را فاش نساخت گزارش داد که پاکستان احتمالا بیش از ۱۰۰۰ سرباز دیگر را برای پیوستن به سربازانی که سابقا در عربستان مستقر کرده اعزام می‌کند.

 تصمیم اخیر پاکستان برای فرستادن تعداد بیشتری از سربازانش به عربستان برای ماموریت مشاوره و آموزش مناقشه ایجاد کرده و این نگرانی را به وجود آورده که این سربازان ممکن است در جنگ تحت رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن استفاده شوند.

با وجود آنکه ارتش پاکستان تعداد این سربازان را مشخص نکرده و گفته که این سربازان صرفا در چارچوب یک توافق دوجانبه پرسابقه دو کشور و برای ماموریت‌های مشاوره و آموزش فرستاده می‌شوند و در هیچ درگیری مسلحانه‌ای شرکت داده نخواهند شد، برخی نمایندگان پارلمان پاکستان این اقدام را زیرسوال برده و گفته‌اند که این اقدام ناقض یک قطعنامه پارلمان این کشور است مبنی بر اینکه اسلام آباد نباید جزئی از درگیری‌های در خاورمیانه از جمله یمن باشد.

مجالس علیا و سفلی پارلمان پاکستان یعنی مجلس سنا و مجمع ملی از وزیر دفاع این کشور خواسته‌اند روز دوشنبه در پارلمان حاضر شود تا درمورد این اقدام توضیح دهد.

این اقدام بعد از یک نشست اخیر میان ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

همچنین همزمان با این اقدام رزمایش مشترک یک هفته‌ای نیروهای درگیری عربستان و پاکستان در روز شنبه در دریای عربی به اوج خود رسید.

یک مقام ارشد نظامی که نامش را فاش نکرد به آناتولی گفت: قرار است کمی بیش از ۱۰۰۰ سرباز از سوی پاکستان به عربستان فرستاده شده و به بیش از ۱۱۰۰ سرباز پیش از این مستقر شده در این کشور در راستای پروتکل امنیتی ۱۹۸۲ بپیوندند.

میان رضا ربانی، رئیس سنای پاکستان گفت: چه کسی این تصمیم یک جانبه را گرفته است. آیا کسی به درستی نسبت به تبعات جدی آن اندیشیده است یا خیر.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: