۰

ورود دادستانی قم به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در راستای‌ احقاق حقوق عامه به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی این استان ورود کرد.
کد خبر: ۱۵۸۲۳۷
۱۶:۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در راستای‌ احقاق حقوق عامه به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی این استان ورود کرد.
                                                                                                    
مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در راستای‌ احقاق حقوق عامه به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی این استان ورود کرد.

وی با اعلام این خبر گفت: عدم رعایت استاندارد در تولید و عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از جمله به کار بردن رنگ، اسانس و مواد غذایی غیرمجاز در مواد خوردنی و آشامیدنی و یا استفاده در مواد مصرفی لوازم بازی کودکان جرم و مستلزم برخورد قانونی است.

كاهه تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی قم در مواجهه با عرضه کنندگان متخلف در ابتدا آموزش و فرهنگ سازی با همکاری مراجع ذی‌ربط و در صورت تکرار، اعمال مجازات قانونی برای مرتکبین اینگونه جرائم است و لذا تولیدکنندگان که با علم به موضوع اقدام به تولید می‌کنند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

این مقام قضایی در ادامه گفت: همچنین شعبه ویژه‌ای در دادسرا جهت رسیدگی‌ به جرائم زیست محیطی، دامپزشکی و بهداشتی اختصاص یافته و دستور تشکیل اکیپ‌های بازرسی با حضور نمایندگان ذی‌ربط و نماینده ویژه دادسرا صادر گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: تاکنون از کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از قبیل سوسیس و کالباس، کارگاه‌های بسته بندی چای و قهوه، کارخانجات تولید آرد، کارخانجات مواد شوینده و... و همچین از فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی همچون نانوایی‌ها، شیرینی پزی‌ها، آجیل فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و ... بازرسی گردیده است.

کاهه در پایان گفت: در این بازرس‌ها با تعدادی از متخلفان برخورد قضایی صورت گرفته و پرونده قضایی آنان در شعبه تخصصی در حال رسیدگی‌است.
منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: