۰

حوزه علمیه لبنان نیازمند همکاری با حوزه های علمیه قم و نجف است

شیخ نعیم قاسم گفت: مشکل اساسی در لبنان این است که اکثر طلّاب همزمان هم درس می خوانند و هم کار می کنند و پیشنهاد ما این است که وقت کافی برای تحصیل اختصاص بدهند و نیاز های زندگی برای آنها تأمین شود، تا مجبور به کار کردن نشوند.
کد خبر: ۱۵۸۲۲۵
۱۴:۲۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مشکل اساسی در لبنان این است که اکثر طلّاب همزمان هم درس می خوانند و هم کار می کنند و پیشنهاد اصلی این است که وقت کافی برای تحصیل اختصاص داده شود و نیاز های زندگی برای طالب علم تأمین شود، تا مجبور به کار کردن نشوند.

وی اشاره کرد: حوزه های علمیه لبنان بسیار خوب کار می کنند و برخی از آن ها از راهنمایی و شیوه حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیه استفاده می کنند و برخی دیگر از تجربه های حوزه های علمیه عراق و ایران استفاده می کنند.

شیخ قاسم ادامه داد: حوزه های علمیه در مناطق مختلف لبنان برای فارغ التحصیلی طلاب تلاش می کنند، اما نیاز به حوزه علمیه قم و نجف اشرف بسیار ضروری است.

وی افزود: تجربه کنونی و شیوه حوزه علمیه قم، بسیار پیشرفته و گسترده است و باید از آن در بحث خارج و سطوح عالی تحصیلات استفاده شود.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مشکل اصلی در لبنان است که اغلب طلاب همزمان به تحصیل و کار مشغول هستند و این مسئله باعث ضعف آنان در پایه و مقدمات می شود و به رشد توانایی ها برای رسیدن به اجتهاد یا مراتب بالاتر کمکی نمی کند و ان شاء الله برای این مشکل راه حلی خواهیم یافت.

وی افزود: راه حل دیگر، برگزاری امتحانات و مصاحبه های ورودی به حوزه های علمیه است تا فرد تنها برای گذراندن مقاطع تحصیلی در حوزه وارد نشود.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: