۲

رئیس‌جمهور کومور خواستار اخراج شیعیان شد

غزالی عثمانی رئیس جمهور کشور کوچک آفریقایی کومور با بیان اینکه این سرزمین جایی برای شیعیان ندارد، از شیعیان خواست که این کشور را فورا ترک کنند. غزالی گفت: "شیعیان؛ کومور خانه شما نیست. از کومور بروید."
کد خبر: ۱۵۸۲۲۳
۱۴:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، غزالی عثمانی رئیس جمهور کشور آفریقایی کومور (مجمع‌الجزایر قُمُر) در سخنرانی خود در استادیوم مورونی کومور از شیعیان خواست که این کشور را فورا ترک کنند.

غزالی گفت: "شیعیان، کومور خانه شما نیست. از کومور بروید."

اگرچه در دوران احمدعبدالله سامبی که در سال 2006 به ریاست جمهوری رسید شیعیان در انجام وظایف دینی آزاد بودند اما مدتی است شیعیان تحت فشار قرار گرفته اند. سامبی دانش آموخته حوزه های ایران بود.

پیش بینی می شود در چند روز آینده این کشور شاهد بازداشت شیعیان باشد. رئیس جمهور به وزیر کشورش محمد داوود برای فشار آوردن به شیعیان چراغ سبز نشان داده است.

لازم به ذکر است رئیس جمهور کشور کوچک کومور پیش از این نیز از همبستگی خود با عربستان در ماجرای قطر خبر داده بود و درباره ایران نیز گفته بود که اجازه نمی‌دهد تا ایرانی‌ها اهالی این کشور را شیعه کنند.

کشور کومور

مجمع‌الجزایر «قُمُر» ، مجمع‌الجزایری است در جنوب شرقی آفریقا در آب های اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد. مساحت آن به ۲۲۳۶ کیلو مربع بالغ می‌گردد. نام کومور از واژه عربی «القَمَر» به معنی «ماه» گرفته شده‌است. این کشور عضو اتحادیه عرب است.

زبان رسمی عربی آن است اما زبان سواحیلی و فرانسوی هم در آن رایج است. ۹۹٪ مردم این کشور را مسلمانان تشکیل داده  و اقلیتی مسیحی هم دارد
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
با ال علی هرکه درافتاد ورافتاد
ناشناس
United States
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خدا او را بزودی از کومور ببرد و در جهنم سیاه اویزانت کند به چه حقی ملتی را از گشورش بیرون می کنی ای بی دین و مذهب کافر