۰

صدور حکم اعدام برای قاتل یک کشیش مسیحی در مصر

منابع قضایی در مصر از صدور حکم اعدام در حق یک شهروند مسلمان متهم به قتل یک کشیش مسیحی در حومه پایتخت این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۸۰۲۱
۱۶:۲۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، منابع قضایی در مصر اعلام کردند که دادگاه کیفری شهر قاهره، پایتخت این کشور امروز (دوشنبه) «احمد سعید السنباطی»، شهروند مسلمان متهم به قتل یک کشیش مسیحی به نام «سمعان شحاته رزق الله» را به اعدام محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور در این باره تاکید کردند که متهم پرونده می تواند نزد دادگاه استیناف به عنوان عالی ترین دادگاه غیر نظامی مصر به حکم اعدام صادر شده در حق خود اعتراض کند.

این در حالی است که کشیش مذکور ۱۲ اکتبر سال گذشته میلادی در یک منطقه مسکونی واقع در حومه شهر قاهره کشته شد و در همان روز نیز نیروهای پلیس مصر این شهروند مسلمان را بازداشت کردند جایی که به اتهام قتل عمد و حمل سلاح سرد به دادگاه کیفری محول شد.

دادگاه کیفری قاهره نیز سه روز پس از وقوع این حادثه، نخستین جلسه محاکمه السنباطی را تشکیل داده و در همان جلسه نیز تصمیم گرفت پرونده وی را برای «شوقی علام»، مفتی اعظم مصر بفرستد تا نظر شرعی در رابطه با صدور حکم اعدام را جویا شود.

لازم به ذکر است که تصاویر ضبط شده یک دوربین کنترل امنیتی و پخش شده در شبکه های اجتماعی، این شهروند مصری را در حالی نشان می داد که با یک چاقوی بزرگ شبیه ساطور کشیش مذکور را دنبال کرده و در نهایت نیز به وسیله آن چندین ضربه به وی وارد کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: