۰
اسرائیل:

به پهپاد ایرانی اجازه ورود دادیم تا تجاوز ایران را نشان دهیم

«عملیات ارتش اسرائیل پس از سقوط اف-۱۶ بزرگترین و برجسته‌ترین حمله هوایی این کشور علیه سوریه از زمان جنگ ۱۹۸۲ لبنان بوده است.»
کد خبر: ۱۵۸۰۰۷
۱۵:۱۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، اسرائیل می‌گوید به پهپاد ایرانی اجازه داده است به حریم این کشور وارد شود تا ثابت کند که ایران با استفاده از خاک سوریه به این کشور «تجاوز» می‌کند.

ارتش اسرائیل دو روز پیش از رهگیری یک فروند پهپاد ایرانی خبر داده بود. روز شنبه یک بالگرد تهاجمی اسرائیل موفق به رهگیری و به زمین نشاندن یک پهپاد ایرانی شد که گفته می‌شود از سوریه به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کرده بود. به گفته ارتش اسرائیل، ایران این پهپاد را از یک سامانه عملیاتی خود در پایگاه هوایی تی-۴ در نزدیکی پالمیرای سوریه به هوا فرستاده است.

بیشتر بخوانید:

    ان بی سی: پهپاد سرنگون شده ایرانی، نسخه کپی شده نمونه آمریکایی است
    تل آویو: ایران و سوریه با آتش بازی می کنند

ورود پهپاد ایرانی به حریم اسرائیل بهانه حمله هوایی این کشور به مواضع ایران در سوریه بود، عملیاتی که طی آن یک فروند جنگنده اف-۱۶ این کشور بر اثر اصابت موشک پدافند سوریه سقوط کرد. در پی سقوط این هواپیما، اسرائیل حمله «گسترده»ای را به مواضع ایرانی در خاک سوریه انجام داد.

سرلشکر تومر بار، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل گفت که عملیات ارتش این کشور پس از سقوط اف-۱۶ «بزرگترین و برجسته‌ترین حمله هوایی اسرائیل علیه سوریه از زمان جنگ ۱۹۸۲ لبنان» بوده است.

از سوی دیگر سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، موساد اعلام کرد نیروهای سپاه قدس ایران از پایگاه تی-۴ سوریه برای انتقال سلاح به مقاصد مختلف از جمله به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کنند.




منبع: یورونیوز
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: