۱

دیوان کیفری بین المللی پیگرد قانونی عاملان کشتار شیعیان را خواستار شد

دیوان کیفری بین المللی در خصوص حادثه «کشتار زاریا» با اعلام گزارش اولیه خواستار پیگرد قانونی مقامات نیجریه به جرم قتل عام شیعیان عضو جنبش اسلامی نیجریه در دسامبر ۲۰۱۵ شده است.
کد خبر: ۱۵۷۹۶۷
۰۹:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دیوان کیفری بین المللی به دنبال پیگرد قانونی مقامات نیجریه به جرم قتل عام شیعیان عضو جنبش اسلامی نیجریه در دسامبر 2015 شده و در همین راستا گزارش اولیه خود را ارائه داده است.

دفتر دادستان در دیوان کیفری بین المللی نتایج اولیه خود را درباره «کشتار زاریا» در دسامبر 2015 به دست آورده و یافته هایش را به دولت نیجریه ارائه داده، خواستار توضیح در رابطه با این حادثه و نقض حقوق شیعیان شده است.

دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد: حمله علیه اعضای جنبش اسلامی نیجریه که توسط ارتش نیجریه انجام گرفت و فعالان حقوق بشر در سرتاسر جهان آن را محکوم کردند، نقض واضح حقوق بشر بود.

دیوان کیفری یافته های اولیه را در رابطه با کشتار شیعیان به ابوبکر مالامی دادستان کل نیجریه ارائه داده است.

دادستان های دیوان کیفری اعلام کرده اند که اطلاعات شان در این زمینه را از منابع و کانال های مختلف از جمله کمیسیون قضایی تحقیقاتی دولت  ایالتی کادونا به دست آورده اند.

گفتنی است در دسامبر 2015 میلادی، ارتش نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش شیعیان نیجریه حمله کرده و در این یورش بی رحمانه و خونین ، نزدیک به 1 هزار تن از شیعیان از جمله زنان و مردان و کودکان را به شهادت رساند. چندی پیش تصاویر ماهواره ای سبب افشای یک گور دسته جمعی از 350 تن از شهدای این جنایت هولناک شدند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
فقط هولوکاست جنایت است که هی انرا ذکر می کنند اینهمه شیعیه در دنیا در کمتر از ربع قرن کشته شده و الان هم در زندانها وجود دارند دست کم نبایذ گرفته شود خدا انتقام خون این بی گناهان را از انها بگیرد