۰

کسانی که ایران را دشمن اعراب می دانند دیوانه هستند

«عبدالمنعم ابوالفتوح» در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: کسانی که ایران را دشمن اعراب می دانند دیوانه هستند و مشکل عقلی دارند و رژیم صهیونیستی تنها دشمن کشورهای عربی است.
کد خبر: ۱۵۷۹۵۶
۰۸:۵۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، نامزد سابق انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر و رئیس حزب «مصر قوی» اظهار داشت: اسرائیل دشمن اعراب است نه ایران.

«عبدالمنعم ابوالفتوح» روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در لندن، در پاسخ به پرسش فردی از فلسطین که مطرح کرده بود به نظر می رسد برخی از حکام عرب مسئله قدس و فلسطین را رها کرده اند، گفت: این نظر درست است و من با آن موافقتم. حتی برخی از حکام عرب علیه مسئله فلسطین توطئه می کنند و برخی ها نیز هیچ موضع مثبت و منفی ندارند. من برخی از اعراب را اعراب صهیونیست توصیف کرده ام چرا که علیه فلسطینیان توطئه می کنند.

وی درباره مخالفت برخی از کشورهای عربی با سیاست های ایران در منطقه گفت که رژیم صهیونیستی و نه ایران تنها دشمن کشورهای عربی است ولی برخی از این کشورها می خواهند ایران را تنها دشمن منطقه جلوه دهند.

ابوالفتوح اظهار داشت: زمانی که برخی ها می گویند ایران اصلی ترین و تنها دشمن اعراب است، این افراد دیوانه هستند و مشکل عقلی دارند. اسرائیل و رژیم صهیونیستی تنها دشمن ما اعراب است. ما اختلافاتی با ایران داریم اما ایران در نهایت یک کشور است. من گفتم ثبات منطقه خاورمیانه تنها بر اساس تفاهم مثلث کشورهای عربی، ایران و ترکیه محقق خواهد شد. تا زمانی که درگیری میان این طرف ها وجود داشته باشد، منطقه خاورمیانه به ثبات نخواهد رسید. بنابراین باید باید میان کشورهای عربی از جمله مصر، ایران و ترکیه مذاکره وجود داشته باشد و به تفاهم برسیم.

وی درباره تحولات مصر هم گفت: به دستور نظام مصر من نمی توانم با رسانه های این کشور گفتگو کنم. من در این دور از انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزد نمی شوم چرا که اساسا انتخاباتی در این کشور وجود ندارد.

ابوالفتوح با بیان اینکه در سایه نظام کنونی مصر شرایط فعالیت دموکراتیک در این کشور وجود ندارد، درباره بازداشت «سامی عنان» از فرماندهان ارشد ارتش مصر به دلیل اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزود: فردی که دستور بازداشت سرلشکر سامی عنان را صادر کرده به دور از سنت ها و ارزش های ارتش مصر عمل کرده است.

وی ادامه داد: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر مسئول بیرون کردن سامی عنان از رقابت انتخابات ریاست جمهوری است. من بعید می دانم ارتش مصر مسئول حوادث پیش آمده برای سامی عنان باشد. بازداشت سامی عنان تنها به سود عبدالفتاح السیسی است.

این نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: غیرتی که من درباره ارتش مصر دارم بیش از عبدالفتاح السیسی است.

ابوالفتوح با بیان اینکه نظام السیسی عملکرد بد و شکست خورده ای داشته و این نظام شایسته مردم مصر نیست و السیسی توانایی اداره مصر را ندارد، در عین حال درباره احتمال کودتا در مصر، سرنگونی السیسی با استفاده از هرج و مرج را برای مصر خطرناک توصیف کرد.

وی گفت: در صورتی که ارتش مصر علیه عبدالفتاح السیسی کودتا کند، احساس خوبی نخواهم داشت. ما السیسی را تنها به صورت مسالمت آمیز و بر اساس انتخابات سرنگون می کنیم. سرنگون کردن السیسی با استفاده از هرج ومرج برای مصر به شدت خطرناک است. من از جوانان مصری می خواهم نهادهای دولتی را حفظ کنند. من می خواهم رئیس جمهور مصر فرد سربلندی باشد که از حمایت قاطع مردم برخوردار است. من از السیسی خواستم انتخابات پیش از موعد برگزار کند و برای کمک به مصر از قدرت کناره گیری کند. ممکن است در دوره السیسی نیز مشکلات مصر حل شود و من امید خود را به هیچ فردی از دست نمی دهم.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: