۰

اسرائیل خواستار محکومیت اقدامات منطقه‌ای ایران شد

نماینده اسرائیل در سازمان ملل که اصرار دارد دفاع ارتش سوریه از خاک این کشور را به نام ایران بنویسد، محکومیت اقدامات منطقه‌ای ایران توسط شورای امنیت و دفاع اعضای این شورا از تل‌آویو در برابر ایرانیان را خواستار شد.
کد خبر: ۱۵۷۹۱۴
۱۰:۰۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، نماینده اسرائیل در سازمان ملل که اصرار دارد دفاع ارتش سوریه از خاک این کشور را به نام ایران بنویسد، محکومیت اقدامات منطقه‌ای ایران توسط شورای امنیت و دفاع اعضای این شورا از تل‌آویو در برابر ایرانیان را خواستار شد.

 «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، ساعاتی پس از ساقط شدن جنگنده ارتش رژیم متبوعش توسط پدافند ارتش سوریه، محکومیت ایران را خواستار شد.

آنطور که هاآرتص گزارش داده، دانون از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته که اقدامات ایران در لبنان و سوریه را محکوم کنند.

اسرائیل اصرار دارد که تجاوز هوایی هزینه‌ساز امروز به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی شروع شده است؛ مقامات دیپلماتیک ایران این ادعا را رد کرده‌اند و یک مقام ارشد سپاه پاسداران هم گفته ادعاهای یک رژیم دروغگو، ارزش پاسخ دادن را ندارد.

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهپاد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

دنی دانون اما نمی‌خواهد قبول کند که ارتش همسایه درگیر جنگ توانسته یک جنگنده مدرن را ساقط کند و در سازمان ملل گفته: «هشدارهای ما درباره ایران درست از آب درآمد؛ ما دیگر نقض حاکمیت خود را تحمل نخواهیم کرد.»

دانون در همان حال که از تمام شدن صبر حکام رژیم متبوعش سخن گفته، به اعضای شورای امنیت متوسل شده و گفته «نباید در این قضیه منفعل باشید و کنار بایستید.» در نامه دنون به اعضای شوراء آمده: «شورای امنیت باید این اقدام خطرناک را محکوم کند و مهر پایانی بر اقدامات تحریک‌آمیز ایران بزند.»

آنطور که رویترز خبر داده، منابع دیپلماتیک فاش کرده‌اند که اسرائیل از روسیه خواسته که پادرمیانی کند و از ایران بخواهد که در این ماجرا خویشتنداری نشان دهد.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در ادامه گفته: «این اولین باری نیست که ما به شما در خصوص اقدامات خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه هشدار می‌دهیم.»
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: