۰

کابینه امنیتی اسرائیل به ادامه حملات علیه سوریه مجوز داد

ساعتی پس از سقوط جنگنده اسرائیلی، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله جدید رژیم صهیونیستی به ریف دمشق خبر داد و اعلام کرد، ارتش سوریه با این حمله نیز مقابله کرده است.
کد خبر: ۱۵۷۸۵۶
۱۲:۰۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، ساعتی پس از سقوط جنگنده اسرائیلی، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله جدید رژیم صهیونیستی به ریف دمشق خبر داد و اعلام کرد، ارتش سوریه با این حمله نیز مقابله کرده است.

 خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ساعاتی پس از خبر سقوط جنگنده اف-16 اسرائیلی در نزدیکی جولان و بک بالگرد آپاچی، از حملات جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

سانا نوشت که «پدافند هوایی ارتش (سوریه) با تجاوزهای جدید دشمن اسرائیلی در ریف دمشق مقابله کرده است».

بنا بر گزارش‌های خبری در فلسطین اشغالی، آژیر خطر در جولان اشغالی و الجلیل (عُلیا) به صدا در آمده است و ساکنان این مناطق در پناهگاه به سر می‌برند.

طبق گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، «کابینه امنیتی» این رژیم در جلسه امروز، به ارتش اجازه داده تا حملات هوایی به اهدافی در سوریه را ادامه بدهد.

گفته می‌شود یکی از دو خلبانی که بامداد امروز در پی سقوط جنگنده و بالگرد آپاچی به بیمارستان منتقل شده، حالش وخیم گزارش شده است. برخی منابع می‌گویند او قبل از اجکت کردن مجروح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک‌های مناطق شمالی در فلسطین اشغالی توصیه کرده که همچنان در پناهگاه‌های خود باقی بمانند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند، همچنین «سامانه گنبد آهنین» با یک موشک که از سمت شمال (فلسطین اشغالی) شلیک شده، مقابله کرده است.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از قبیل کانال دو تلویزیون این رژیم، از «تعطیلی موقت» پروازها از فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» در شمال اراضی اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که حریم هوایی فلسطین اشغالی از شمال تا تل‌آویو به صورت موقت بسته شده است.

طبق این گزارش، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با گادی آیزنکوت دیدار کرد؛ در این دیدار آخرین تحولات مربوط به اتفاقات امروز در مرز فلسطین اشغالی با سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های خبری، بنیامین نتانیاهو نیز اجازه داده تا حدی که وضعیت اقتضا می‌کند، ارتش به عملکرد خود ادامه دهد.

رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز (شنبه) از سقوط یک جنگنده «اف.16» بر فراز منطقه «الجلیل» و یک بالگرد دیگر در نزدیکی جولان اشغالی خبر داده بودند و دقایقی بعد، سانا به نقل از یک منبع نظامی ضمن تأیید خبر، اعلام کرد که «دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی (کشور) کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

خبرگزاری «معا» فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی گزارش کرده بود که «منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند که جنگنده‌های اسرائلی به چند هدف در جولان و سوریه حمله کردند سپس پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کرده‌ است».

گفته می‌شود در حادثه صبح امروز که جنگنده اسرائیلی و یک بالگرد دیگر سقوط کرده، دو خلبان مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال یکی وخیم است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: