۰

هشدار دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نسبت به ترور مراجع تقلید

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نسبت به ترور مراجع تقلید هشدار داد و گفت: دشمنان استراتژی مقابله مستقیم با مراجع دینی را اتخاذ کرده‎اند.
کد خبر: ۱۵۷۸۴۳
۱۰:۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نسبت به ترور مراجع تقلید هشدار داد و گفت: دشمنان استراتژی مقابله مستقیم با مراجع دینی را اتخاذ کرده‎اند.

  حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق طی گفت‎وگو با روزنامه «الصباح» این کشور گفت: شیعیان به علت التزام به توصیه و دستورات ائمه اطهار (علیهم السلام) و پیروی از مراجع در دوران غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از سایر مذاهب و ادیان متمایز می‎شوند و از اصول و ارزش‎های خود محافظت می‎کنند.

وی به انتقاد از گسترش افکار انحرافی در این کشور پرداخت و گفت: در مدت اخیر تشکیک دینی و شبهه پراکنی علیه شیعیان از سوی برخی از فرقه‎های منحرف و روشنفکران و اصحاب رسانه افزایش یافته است؛ پذیرش این موضوع که این گونه اقدامات یک حرکت دینی و فرهنگی است و دستگاه‎ امنیتی معرف پشت پرده آن نیست، بسیار دشوار است. دشمنان با اتخاذ این استراتژیک جدید درپی ضربه زدن به مراجع دین هستند، زیرا آنان به خوبی قدرت معنوی و نظامی شیعیان را در منطقه دیدند. این قدرت معنوی و نظامی به علت وجود مرجعیت دینی و پیروی از آن است.

حجت الاسلام الخزعلی تصریح کرد: پس از نابودی جریان تروریستی داعش شاهد گسترش قابل توجه فعالیت‎های منحرف نظیر «یمانیه» و «مولویه» در مرکز و جنوب عراق هستیم. انتخاب این محل برای فعالیت، یک استراتژیک است زیرا جوانان بسیاری از این مناطق برای مبارزه با جریان تروریستی داعش حضور یافتند.

وی ادامه داد: باوجود آنکه دو فرقه یماینه و مولویه با یکدیگر اختلاف دارند بر سر یک موضوع واحد یعنی نفی «تقلید» و در نهایت ضربه زدن به عنوان «مرجعیت» متحد هستند. پیروان این فرق با هدف مخدوش کردن افکار شیعیان به انتشار شبهات و ادله بی اساسی مبنی بر بطلان تقلید می‎پردازند.

دبیرکل عصائب اهل الحق خاطرنشان کرد که طبق اطلاعات به دست آمده این دو فرقه منحرف درپی ترور مراجع هستند که حمله نافرجام آنان به نماینده آیت الله العظمی سیستانی در حرم امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا یکی از نشانه های آن می تواند باشد.

وی از ضعف قانونی در جهت مقابله با فرقه‎های منحرف در عراق انتقاد کرد و گفت: قانون عراق اجازه محاکمه و مقابله با فرقه‎های منحرف را نمی‎دهد و وقتی دستگاه‎های اطلاعاتی برخی از اعضای آنان را بازداشت می‎کند، مجبور به آزادیشان می‎شود که این مساله نشان دهنده نقص قوانین و یک خلاء بسیار خطرناک است که قوه مقننه باید به آن توجه وافری داشته باشد.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: