۰

عامل حمله تروریستی در فنلاند خود را جنگجوی داعش معرفی کرد

یک عامل حمله چاقوکشی در فنلاند که در سال گذشته باعث کشته شدن ۲ نفر مجروح سازی ۹ تن دیگر شده بود، خودش را عامل داعش معرفی کرده این درحالی است که داعش مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت.
کد خبر: ۱۵۷۸۲۹
۰۹:۴۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، یک عامل حمله چاقوکشی در فنلاند که در ماه آگوست سال گذشته باعث کشته شدن 2 نفر مجروح سازی 9 تن دیگر شده بود، خودش را عامل داعش معرفی کرده این درحالی است که داعش مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت.

پلیس فنلاند روزگذشته اعلام کرد که این فرد خودش را سرباز داعش معرفی کرده است.

عبدالرحمان بوئنان، در آن زمان یک جوان پناهجوی 22 ساله مراکشی بوده است و پلیس فنلاند وی را عامل نخستین حمله تروریستی در این کشور اروپایی می داند.

کارآگاه بازرس پلیس از اداره ملی تحقیقات ملی در یک کنفرانس خبری گفت: او خودش را یک جنجگوی داعشی می داند. وی می خواهد که داعش مسئولیت این حمله را به عهده بگیرد اما تا آنجایی که ما می دانیم چنین اتفاقی نیافتده است.

وی در ادامه افزود: در تحقیقاتمان به این نتیجه رسیدیم که وی به تنهایی عمل کرده و با دیگر عوامل تروریستی همدستی و مشارکت نداشته است.

بوئنان در سال 2016 وارد فنلاند شده و در یک مرکز پذیرش در تورکو زندگی کرده و درخواست پناهندگی وی نیز رد شده است. وی به پلیس گفته که تنها سه ماه پیش از حمله، داعش را شناخته است!

لازم به ذکر است پس از این حمله، دولت لایحه ای را به مجلس فنلاند ارائه داد  که براساس آن قدرت های جدیدی برای نظارت بر فعالیت های آنلاین مردم به دولت داده شده و سرویس های اطلاعاتی نیز مجوز پیگیری ارتباطات از مرزهای فنلاند اعطا می شد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: