۰

تسلط ارتش سوریه بر 80% منطقه محاصره شده در مثلث ادلب-حماه-حلب

نیروهای مقاومت از زمان آغاز عملیات پاکسازی منطقه‌ای که داعش و جبهه النصره در ریفهای حلب، حماه و ادلب محاصره شده‌اند، تا به امروز 850 کیلومتر از این منطقه را آزاد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۷۷۸۹
۱۲:۵۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حلقه محاصره را بر تروریست‌های جبهه النصره و داعش در مثلث «حماه-ادلب-حلب» تنگ‌تر کردند.

ارتش سوریه روز چهارشنبه موفق شد بیش از 55 شهرک و روستا را در این مثلث که تروریست‌ها محاصره هستند، آزاد کند.

یک منبع نظامی به وبگاه خبری مراسلون گزارش داد که ارتش سوریه هم اکنون کنترل 80% از این منطقه محاصره شده را در دست گرفته است.

نیروهای مقاومت طی چند روز گذشته که عملیات نظامی خود را در این منطقه متمرکز کردند، 850 کیلومتر مربع از این منطقه را از تروریست‌ها پس گرفتند.

تسلط ارتش سوریه بر 80% منطقه محاصره شده در مثلث ادلب-حماه-حلب

طی 24 ساعت گذشته در ریف جنوبی حلب روستاهای بیوض، الاندرین، مخلاف، تباره ازبیب، رسم الصوف،  سباخ،  راعل، اخوحسن، هزیمه، علیص، تل فاح، خربة حویش، العزیزه، عبیسان، رسم الخلا، جدیده، الخفیه  و ابو حمد آزاد شد.

نیروهای مقاومت در ریف شمال شرق حماه نیز روستاهای رسم طبش، عطشانة، معصران،  ابو مرو، الوسیطة، ام جرن،  قلعه الحوایس،  جب الصفا، عبله، البیضه، الفیضه، جب الحنطة، الهیمانیة، الحمدانیة، القناطر، بنی هلال، ام زحیمک، ایزه، جدیده، رسم التینه، الضاهریه، الظاهریه، الخطابیة، حنین، جب السکر، الجنینه، محالة، ربوع،  ام جرن، ام حیبس و رسم عریره را از تروریست‌ها پس گرفتند.

در جنوب شرق ادلب نیز شهرک‌های عقله، مشیرفة و ابو القناة آزاد شد.

در حال حاضر در این منطقه محاصره شده فقط 28 شهرک در اشغال جبهه النصره و داعش قرار دارد که مساحت تقریبی آن به 250 کیلومتر مربع می‌رسد.

ارتش سوریه و متحدان با آغاز عملیاتی در روزهای نخست سال 2018 در این منطقه، داعش و النصره را به صورت کامل محاصره کردند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: