۰

تشرف جمعی از متولیان مزارات هندوستان به حرم مطهر رضوی

جمعی از متولیان مزارات هندوستان به همت مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
کد خبر: ۱۵۷۷۳۱
۱۳:۵۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، جمعی از متولیان مزارات هندوستان به همت مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

براساس این گزارش؛ ۱۰ نفر از متولیان مزارات در کشور هندوستان با هماهنگی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و دفتر نمایندگی ولی فقیه در این کشور، ضمن تشرف به حرم مطهر و بهره‌مندی از زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و گنجینه قرآن این مجموعه موقوفاتی و همچنین بنیاد پژوهش‌های اسلامی این مجموعه بازدید کرده و از ضیافت مهمانسرای حرم مطهر بهره‌مند شدند.

در این هیئت معاون وزیر اقلیت‌های هندوستان و جمعی از عالمان دینی و همچنین پژوهشگری در حوزه علوم دینی حضور داشتند که تقاضای خود را در خصوص انعقاد چندین تفاهم نامه در مسائل علمی و... به مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی ارائه کردند.

همچنین نماینده وزیر اوقاف و حج و زیارت هندوستان طی دیدار با مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی درخواست خود را در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای تسهیل در امور انتقال زائران شیعه از هندوستان به مشهد به منظور زیارت امام رضا علیه السلام مطرح کردند که قرار شد در صورت امکان در این حوزه با موافقت دیگر نهادهای متولی تسهیلاتی به این زائران ارادتمند ارائه شود.

گفتنی است؛ مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در حال برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی در ۵ قاره است، این مرکز علاوه بر پیگیری برگزاری مستمر اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، به دنبال ارتباط با مزارات جهان است و به همین منظور از شخصیت های متولی مزارات در کشورهای دیگر برای حضور در مشهد مقدس دعوت به عمل می آورد.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: