۰

انتقاد شدید مفتی سابق مصر از اخوان المسلمین

مفتی سابق مصر با انتقاد از اخوان المسلمین خاطر نشان کرد که این گروه شایستگی حکمرانی بر مردم را به دلیل فقدان شرایط لازم برای رهبری ندارد.
کد خبر: ۱۵۷۷۲۴
۱۲:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، علی جمعه مفتی سابق مصر با توصیف جمعیت اخوان المسلمین به «اوباش» و گروهی «تروریستی» تاکید کرد که این جمعیت ویژگی‌های یک حاکم اسلامی مانند امانت‌داری، قدرت و شکیبایی را ندارد.

شیخ جمعه در برنامه «خدا می‌داند» گفت: گروه‌های تروریستی معتقدند که آنان مصداق کامل نظام اسلامی هستند گو اینکه اسلام به نام آنان مهر خورده است. اخوان المسلمین شایستگی راهبری و حکومت‌رانی را ندارد.

وی افزود: در طول 14 قرن از ظهور اسلام تا به امروز هیچ عالم دینی در مصر به عنوان حاکم انتخاب نشده است حتی بن عبدالسلام که به دلیل شدّت نفوذ در میان حاکمیت به «فروشنده پادشاهان» معروف بود هیچگاه مدّعی ریاست نبود زیرا می‌دانست که ویژگی حاکم در او وجود ندارد.

مفتی سابق مصر با اشاره به برخی ویژگی‌های حاکم اسلامی خاطر نشان کرد: حاکم اسلامی باید علاوه بر داشتن شخصیتی قوی و تاثیرگذار، به کشور و سرزمینش خیانت نکند در حالی که اخوانی‌ها در قبال دریافت چند درهم تمام مستندات و اسرار حکومتی را به دشمنان فروختند.

عالم اهل سنت مصر با اشاره به تجربه زمام‌داری اخوانی‌ها در دوران ریاست جمهوری مرسی اظهار داشت: آنگونه که گروهک‌های تروریستی گمان می‌کنند احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حکومت‌داری نیست.

شیخ جمعه تصریح کرد: «تمکین فی الارض» که در قرآن بدان اشاره شده بدین معناست که انسان دستورات الهی را انجام دهد نه آنکه درصدد سیطره بر مردم و یا حکمرانی بر آنان باشد. این خداوند است که به هرکس که بخواهد حکمرانی را عطا می‌کند.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: