۰

کاروان های غیرمجاز فاقد پوشش بیمه و امنیت

سرپرست برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های غیرمجاز را نخورند و امنیت و معرفت سفر عتبات خود را دستخوش این کاروان ها قرار ندهند.
کد خبر: ۱۵۷۷۰۵
۱۰:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، اظهار کرد: هر پولی که از زائران عتبات عالیات دریافت می شود باید در قبال آن یک سری خدمات به این افراد ارائه شود و تاکید ستاد عتبات عالیات بر این است که خدمات فوق باید از استاندارد و امنیت کافی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: مردم گول این موضوع که هزینه کمتری را به کاروان های آزادبر می پردازند را نخورند و اگر به دنبال این هستند که سفری ایمن و بامعرفت را در عتبات عالیات سپری کنند و شیرینی و حلاوت این سفر معنوی را درک کنند، باید در کاروان های رسمی سازمان حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات خاطرنشان کرد: ثبت نام در کاروان های آزادبری که به طور غیرمجاز، به اعزام زائران به عتبات عالیات اقدام می کنند، سفری پر استرس و مخاطره آمیز برای آنها در بر دارد و اغلب گروه های آزاد بر فاقد هر نوع پوشش امنیتی و بیمه ای هستند.

آقایی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به ازای هر کاروان 40 نفره، 17 اتاق در اختیار هر یک از کاروان ها قرار می دهد، ادامه داد:11 اتاق 2 تخته و 6 اتاق 3 تخته در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در کاروان های آزاد تعداد اتاق ها به نصف آمار فوق یعنی به 7 یا 8 اتاق تقلیل پیدا کرده و به دنبال آن مشکلات فراوانی را برای زائران ثبت نام کرده در کاروان های مذکور ایجاد می کند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اظهار کرد: در کاروان های تحت نظر سازمان حج و زیارت به ازای هر 38 زائر یک راهنما و همچنین یک روحانی یا مداح در اختیار کاروان قرار می گیرد و این افراد قبل از آغاز سفر با سایر زائران در ارتباط هستند.

آقائی تصریح کرد: کاروان های حج و زیارت تمام نکات ایمنی و موارد ضروری را قبل و در حین سفر به زائران عتبات عالیات گوشزد می کنند و همچنین قبل از ورود کاروان های مجاز به هتل های طرف قرارداد، هتل مربوطه توسط تیم کارشناسی سازمان حج و زیارت، مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تایید این تیم، کاروان ها را در آنجا مستقر می کنند.

وی افزود: بسیاری از مدیران کاروان های آزاد بر، بدون انجام هیچ گونه هماهنگی قبلی زائران را به عتبات عالیات برده و با سوء استفاده از احساسات معنوی آنها، این زائران را به حرم اهل بیت راهی می کنند و به این بهانه، به دنبال پیدا کردن هتلی ارزان قیمت و البته مطابق با قیمت مورد دلخواه خود می گردند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اضافه کرد: متاسفانه مدیران کاروان های آزادبر عتبات عالیات به مسئله امنیت و ارائه خدمات با کیفیت به زائران اهمیتی نمی دهند و البته تفاوت هزینه ای که زائران آزادبر پرداخت می کنند با هزینه کاروان های رسمی سازمان حج و زیارت، مبلغ قابل توجهی نیست و بهتر است که مردم امنیت خود را به خاطر این مبالغ ناچیز به خطر نیندازند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: