۰

حملات هوایی ترکیه به عفرین متوقف شد

منابع محلی در عفرین و فعالان کرد اعلام کردند که جنگنده‌های ترکیه حمله به مقرهای کردها در عفرین را طی ۲۴ ساعت اخیر متوقف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۷۶۷۳
۱۵:۳۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، برخی منابع می‌گویند، روسیه از ترکیه خواسته که حملات هوایی به شهر عفرین در شمال سوریه را متوقف کند، اما اظهارات رسمی از سوی آنکارا یا مسکو درباره این مساله منتشر نشده است.

با این حال منابع محلی در عفرین و فعالان کرد می‌گویند که ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته حملات هوایی به مقرهای کردها در عفرین را متوقف کرده است اما عملیات زمینی ارتش ترکیه و شورشیان سوری و حملات توپخانه‌ای ترکیه ادامه دارد.

برزان صدیق، رونامه‌نگار کرد گفت: ما اطلاعات موثقی داریم که به توقف حملات هوایی ترکیه اشاره دارد. از شب گذشته جنگنده‌های ترکیه در آسمان عفرین حرکتی نداشته‌اند و منطقه شاهد آرامش است.

اما مسعود عکو، نویسنده و روزنامه‌نگار کرد گفت: طی ۳۶ ساعت اخیر حملات هوایی وجود نداشته است، اما این به دلیل تصمیم روسیه نیست بلکه حملات هوایی به پایان رسیده و مرحله دوم با حملات توپخانه‌ای آغاز خواهد شد و به سمت منبج و تل رفعت و منغ ادامه خواهد داشت، اما ورود ترکیه به عفرین بعید است.

اما منابع دیگر می‌گویند، تحولات ساعات اخیر نشان دهنده وجود توافقی میان روسیه و ترکیه برای توقف حملات هوایی علیه عفرین است.

به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه ایران از ترکیه خواسته عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کند و مذاکراتی برای توقف این عملیات وجود دارد.


منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: