۰

انتقاد مفتی سابق مصر از افزایش مدعیان فتوا

مفتی سابق مصر از افزایش افراد مدّعی شایستگی صدور فتوا به شدت انتقاد و تاکید کرد که بسیاری از این افراد فاقد علمیت لازم برای فتوا دادن هستند.
کد خبر: ۱۵۷۶۵۱
۱۳:۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مفتی سابق مصر از افزایش افراد مدّعی شایستگی صدور فتوا به شدت انتقاد و تاکید کرد که بسیاری از این افراد فاقد علمیت لازم برای فتوا دادن هستند.

شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک تاکید کرد که افراط‌گرایان به دلیل فهم اشتباه از دین و صدور فتوای بدون علم مرتکب بزرگترین گناهان می‌شوند.

شیخ جمعه خاطر نشان کرد: افراط گرایان خودشان را مصداق کامل خیر و مخالفان را در زمره سپاه شر به شمار می‌آورند. آنان دیگران را به کوتاهی و معصیت متهم ساخته و دچار کبر و غرور می‌شوند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های افراط‌گرایان افزود: افراد افراطی کوچکترین خطا از دیگران را بزرگ جلوه داده اما اشتباه‌های بزرگ خود را بسیار ناچیز و بی‌ارزش نشان می‌دهند و برای همین امر است که خداوند نسبت به خطر آنان در جوامع اسلامی هشدار داده است.

مفتی سابق مصر با انتقاد از گسترش افراط و خشونت در جامعه اسلامی، نابودی سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و اخلاقی امت اسلامی و ایجاد اختلاف و چنددستگی در جامعه اسلامی را از مهمترین آسیب‌های تندروی برشمرد.

عالم اهل سنت مصر همچنین با ابراز تاسف از رشد چشمگیر افرادی که خود را شایسته صدور فتوا می‌دانند، اظهار داشت: از مهمترین شاخصه‌های افراد تندرو آن است که ثبات رأی نداشته و با فهم ناقص و اندک خود در امور دینی، به صدور فتوا روی می‌آورند.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: