۰

صدها نیروی کرد از استان حسکه سوریه به عفرین منتقل شدند

صدها نیروی کرد سوری برای مقابله با تجاوز ترکیه از منطقه 'قامشلی' در استان 'حسکه' به منطقه 'عفرین' در استان 'حلب' منتقل شدند.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۷
۱۱:۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، صدها نیروی کرد سوری برای مقابله با تجاوز ترکیه از منطقه 'قامشلی' در استان 'حسکه' به منطقه 'عفرین' در استان 'حلب' منتقل شدند.

 رسانه ای نزدیک به کردهای سوری دوشنبه شب با انتشار فیلم و عکسهایی، کاروان ده ها خودرو حامل صدها نیروی کرد، اعلام کردند که این افراد برای مقابله با تجاوز ترکیه به سوی عفرین حرکت کرده اند.

شب گذشته نخستین گروه از نیروهای کردهای سوری وارد منطقه 'الصناعه' شهر حلب شدند و پس از عبور از شهرک 'مایر' به عفرین وارد شدند.
تنها مسیر دسترسی این نیروها به عفرین، عبور از مناطقی از استان حلب است.
ارتش ترکیه دو هفته پیش، عملیات موسوم به 'شاخه زیتون' را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.
بر اساس اعلام رسانه های ترکیه، در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

خبرگزاری 'آناتولی' نیز اعلام کرد که ارتش ترکیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاکنون کنترل مناطق حساسی از جمله کوه راهبردی 'برصایا' در حومه عفرین و روستای 'عمر اوشاقی' در این منطقه را به دست گرفته است.
دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب 'کارگران کردستان ترکیه' (پ.ک.ک)، حزب 'اتحاد دمکراتیک سوریه' (پ.ی.د)، 'یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و 'داعش' در عفرین عنوان کرده است.

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل، حق خود می داند.
مقام های ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح، منطقه را ترک خواهند کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: