۰

گزارش آسوشیتدپرس از داعشی‌های اروپایی

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: داعشی‌های برخاسته از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه بیش از آنکه انگیزه‌های ایدئولوژیک داشته باشند، برآمده از محله‌های جرم خیز و حلقه‌های مجرمان و جنایتکاران هستند.
کد خبر: ۱۵۷۵۹۱
۱۵:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: داعشی‌های برخاسته از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه بیش از آنکه انگیزه‌های ایدئولوژیک داشته باشند، برآمده از محله‌های جرم خیز و حلقه‌های مجرمان و جنایتکاران هستند.

صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در شهر پاریس، بارزترین مثالی است که نشان از تلاقی جرم و جنایت با اقدامات تروریستی دارد.

او از سوی دستگاه قضایی فرانسه به همراه برادرش به معامله موادمخدر در مغازه مشروب فروشی خود، متهم شده بود.

عبدالسلام بازمانده گروه ۱۰ نفره داعشی است که در نوامبر ۲۰۱۵ حملات تروریستی در پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، به راه انداختند.

صلاح عبدالسلام قرار است روز دوشنبه در زادگاهش یعنی شهر بروکسل در ارتباط با درگیری با پلیس نیز محاکمه شود.

فرار صلاح عبدالسلام، زیاد طول نکشید و در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ در همان محله‌ای که خودش و بسیاری از همکاران شبه‌نظامی داعشی‌اش بزرگ شدند، دستگیر شد. چهار روز بعد عوامل انتحاری داعش حمله دیگری این بار در فرودگاه و متروی بروکسل انجام دادند.

در مجموع این شبکه پراکنده شبه‌نظامیان داعش ۱۶۲ نفر را در این دو شهر اروپایی کشتند.

اکثر این افراط گران فرانسوی‌ زبان‌هایی بودند که بزرگ شده یکی از شهرهای هدف حمله خود بودند و این توطئه، یک حمله موفق داعش با استفاده از پیوند دادن جرم و جنایت و مذهب بود.

محاکمه سه متهم به دادن پناهگاه امن به عوامل این حملات می‌تواند جوانبی از تلاقی جرم و جنایت و مذهب را در داعش که تسهیل کننده این حملات تروریستی مرگبار در اروپا بود، فاش کند.

فرمانده عملیاتی این گروه شخصی به نام عبدالحمید اباعود بود که یک مجرم سابقه‌دار است. او از فضای محله زادگاهش یعنی منطقه مولنبک شهر بروکسل استفاده می‌کرد تا نیروهای جدید جذب داعش کند.

اباعود حتی اقدام به جذب برادر ۱۴ ساله خود به داعش کرده بود.

بسیاری از جوانانی که پیرو اقدامات او جذب داعش شدند، خود جزو مجرمین بودند و این بخشی از یکسری تلاش‌های عمدی این سازمان افراط‌گر بوده تا از "مهارت‌های” آنها نظیر دسترسی به بازار سیاه سلاح، جعل اسناد و مدیریت محرمانه خدمات لجستیکی استفاده کند.

هنگامی که کشتار در شب ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس پایان یافت آخر سر هفت عامل حمله کشته شدند و سه نفر فرار کردند شامل عبدالسلام، اباعود و یک ساکن دیگر محله مولنبک به نام شکیب اکروه.

عبدالسلام ظاهرا بعد از این اتفاقات به دوستانش در بروکسل زنگ زد تا با ماشین به دنبال او آمده و سوارش کند.

اباعود حتی با دخترعمویش به نام «حسنا آیت بلقاسم» که ساکن حومه پاریس بوده و در زندگی‌اش در عین روی آوردن به افراط گری، به شکل گسترده از موادمخدر استفاده می‌کرد، تماس گرفت.

او از اینکه بتواند به او کمک کند اظهار خرسندی کرد و بعد از آن با مواد فروش خود تماس گرفت تا به آنها کمک کند.آسوشیتدپرس: داعشی های اروپا برآمده از محله‌های جرم خیز و حلقه‌های مجرمان و جنایتکاران هستند
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: