۰

توضیح اینترپل عراق درباره عدم درج نام البغدادی در فهرست تروریست‌ها

رئیس اینترپل عراق دلیل عدم درج نام خلیفه خودخوانده داعش در فهرست 60 نفره تروریست‌های تحت تعقیب دستگاه قضایی کشورش، توضیح داد.
کد خبر: ۱۵۷۵۷۹
۱۳:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»،  سرتیپ «صادق فرج عبدالرحمن» رئیس پلیس عربی و بین‌المللی (اینترپل) عراق درباره دلیل عدم درج نام «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش در فهرست 60 نفره تحت تعقیب دستگاه قضایی به اتهام تروریسم، توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» گفت: البغدادی مهره اصلی تروریست‌ها است و علیه او حکم «قرمز» برای بازداشت صادر شده است و نیازی به اشاره به آن نبود. خلیفه خودخوانده داعش، نه تنها تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق است که تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد.

سرتیپ عبدالرحمن تصریح کرد: 400 فرد، تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق در خارج از این کشور به اتهامهای متفاوتی نظیر تروریسم، فساد و جرایم جنایی و ...هستند و تنها 60 نفر از آنها تا به اکنون به کشور بازگردانده شده است. علاوه بر آن، حکم بازداشت قرمز علیه شمار دیگری از این افراد صادر شده که بر اساس توافق‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با اینترپل، در حال پیگیری امور هستیم.

دولت عراق، یکشنبه برای نخستین بار فهرستی شامل 60 متهم به همکاری با داعش، القاعده و حزب منحله بعث را منتشر کرد که عدم وجود نام البغدادی در این فهرست سوالات زیادی را به همراه داشت.(جزئیات بیشتر)

رئیس اینترپل عراق افزود: بسیاری از افرادی که اسامی آنها در این فهرست آمده، پیش از این نیز احکام بازداشت آنها صادر و منتشر شده بود اما بر اساس قوانین اینترپل، پس از گذشت 5 سال در صورتی که این افراد دستگیر نشوند؛ باید بار دیگر این اسامی منتشر و اعلام شوند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: