۰

دیدار روسای کلانتری های ناجای قم با آیت الله علوی گرگانی

در روایتی پیامبر گرامی اسلام(ص) سه مرتبه به حضرت علی علیه السلام فرمودند که علی جان مواظب دین خودت باش. در جامعه ای که دین حاکم شد، تمام دستگاهها منظم کار می کنند و انسان متدین خیانتکار و جنایتکار نمی شود، امانت داری در جامعه هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۵۷۵۰۲
۱۳:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار  روسای کلانتری های ناجای قم با بیان اینکه  حضرت زهرا سلام الله علیها اولین فدایی اسلام و ولایت بودند گفتند: از مظلومیت این بانو همین اندازه بس که فرزندانش نیز همین مسیر را طی کردند.

ایشان با تاکید براینکه سیره علمی و رفتاری اهل بیت(ع) الگو مناسبی برای آحاد جامعه است، افزودند: اهل بیت(ع) به ما آموختند اگر متوجه شدید که دین در خطر است و باید جان را فدای دین کرد، لازم است چنین کاری صورت  گیرد، چون خود اهل بیت(ع) چنین کاری کردند و جان را فدای دین کردند تا اسلام زنده بماند.

معظم له گفتند: در روایت از امام صادق علیه السلام وارد شده « که هر وقت بلایی آمد، مال خود را جلو بگذارید تا جانتان در امان باشد ولی اگر به دین بلا وارد شد باید جان خود را فدا کرد».

آیت الله علوی گرگانی افزودند: در روایتی پیامبر گرامی اسلام(ص) سه مرتبه به حضرت علی علیه السلام فرمودند« علی جان مواظب دین خودت باش، در جامعه ای که دین حاکم شد، تمام دستگاه ها منظم کار می کنند و انسان متدین خیانتکار و جنایتکار نمی شود، امانت داری در جامعه هم وجود دارد».

ایشان اظهار داشتند: قرآن اشاره دارد« ای مومنین هر کس شما را دعوت می کند، اجابت نکنید، مواظب باشید و توجه به هر سخنی نداشته باشید و جایی حضور پیدا کنید که موجب حیات دین شود.

 معظم له گفتند: این بیان قرآن نشان از این است که به ما می خواهند یاد دهند چگونه دین دار باشیم، در همین رابطه بارها به مسئولین تذکر دادیم،در معارف و شناخت امام معصوم بیشتر مطالعه داشته باشیم.

 ایشان افزودن: همه  ائمه(ع) آمدند تا دلهای ما را زنده کنند و موعظه نیز همین طور است و بیان حضرت علی علیه السلام است که فرمودند« علم موجب حیات و نجات انسان است» در ادامه همین مسئله عنوان شده است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: