۰

حوزه علمیه قم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم می کند

حوزه علمیه حکم منافقانه سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را که اساسا بر خلاف احکام الهی و آیات قرآن کریم است محکوم کرده و از علما و امت اسلامی و نهادهای دینی می خواهد این گونه بدعت ها را محکوم کنند، زیرا سکوت در برابر آن جایز نیست.
کد خبر: ۱۵۷۴۹۸
۱۳:۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، حوزه علمیه حکم منافقانه سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را که اساسا بر خلاف احکام الهی و آیات قرآن کریم است محکوم کرده و از علما و امت اسلامی و نهادهای دینی می خواهد این گونه بدعت ها را محکوم کنند، زیرا سکوت در برابر آن جایز نیست.

متن ترجمه بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّما يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فيهِ الْأَبْصارُ(ابراهیم، 42).

چند ماه پس از هجوم ظالمانه مزدوران آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، امروز شاهد هستیم که دستگاه ظالم قضائی این کشور حکم زندان و سلب تابعیت ایشان را بر اساس اتهام های ساختگی و به خاطر حکم شرعی خمس تایید می‌کند و علاوه بر این شاهد تبعید تعدادی از شهروندان اصیل بحرین از کشور و زادگاه خود هستیم که این نیز بر اساس احکام ظالمانه دادگاه صورت می گیرد.

خمس یک حکم شرعی همچون سایر احکام مانند نماز و روزه و حج و زکات است که در قرآن کریم به آن تصریح شده و خدای متعال می‌فرماید: «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى‏ وَ الْيَتامى‏ وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير»(انفال، 41).

بنابراین صدور حکم قضائی علیه یک عالم دینی به خاطر عمل به حکم خمس، چیزی نیست جز مخالفت با احکام خداوند در قرآن کریم و این گونه بدعت ها در صدور احکام قضائی علیه کسانی که به احکام قرآن کریم عمل می کنند، دلیل آشکاری است بر سرکشی و طغیان آل خلیفه و طاغوت هایی که با پشتگرمی آمریکا و صهیونیست ها و احکام ظالمانه خود آیات الهی را به تمسخر می گیرند و همین حمایت ها باعث شده در برابر احکام قرآن بایستند و عاملان به حکم قرآن را محکوم کنند.

حوزه علمیه این حکم منافقانه را که اساسا بر خلاف احکام الهی و آیات قرآن کریم است، محکوم کرده و از علما و امت اسلامی و نهادهای دینی می خواهد این گونه بدعت ها را محکوم کنند، زیرا سکوت در برابر آن جایز نیست و چه بسا دیکتاتورهای دیگری نیز بخواهند از این گونه احکام قضائی برای جلوگیری از اجرای احکام اسلامی سوء استفاده کنند و از جامعه بین الملل به ویژه سازمان های حقوق بشر می خواهیم موضعی قاطع در محکومیت این حکم ظالمانه اتخاذ کنند.

حوزه علمیه همچنین از ایستادگی ملت بحرین و ادامه دادن آنها به راه دفاع از خواسته های عادلانه و رهبران دینی قدردانی می کند و به آنها مژده می دهیم بـ " أُخْرى‏ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَريبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ".

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حوزه علمیه – قم مقدس
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: