۰

جایزه آیسسکو به بهترین طرح های فرهنگی پایتخت فرهنگی اسلامی

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی اعلام کرد: این سازمان برای نخستین بار قرار است که جایزه بهترین طرح های فرهنگی پایتخت فرهنگی اسلامی را براساس شروط تعیین شده به نامزد منتخب اعطا کند.
کد خبر: ۱۵۷۴۸۵
۱۱:۲۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسیسکو) که مقر آن در رباط مراکش است، اعلام کرد: «جایزه آیسیسکو برای بهترین طرح های فرهنگی پایتخت های فرهنگی اسلامی» به پایتخت فرهنگی اسلامی اعطا خواهد کرد که شروط تعیین شده را برای کسب این مقام داشته باشد.

این سازمان اعلام کرد: این جایزه به منظور تقویت تلاش های هدفمند برای احیای حرکت فرهنگی در پایتخت های فرهنگی اسلامی و تشویق به نوآوری و خلاقیت در طرح های فرهنگی و اجرای تصمیم دهمین کنفرانس اسلامی وزیران فرهنگ در سودان در سال 2017 میلادی اعطا می شود.

هدف از اعطای این جایزه، تشویق افراد مبتکر و نهاد ها در زمینه های مختلف فرهنگی به انجام کارها و آثار فرهنگی متمایز و محوریت بعد فرهنگی در سیاست های شهری و برنامه های عمرانی پایتخت های فرهنگ اسلامی، ادغام خدمات بخش های فرهنگی و میراثی در توسعه اقتصادی، اجتماعی پایتخت های فرهنگی است.  

شرط دستیابی نامزد طرح فرنگی به جایزه، جدیت و ابتکار از نظر ادراک، مکانیسم اجرایی و جامعیت و انسجام بین اجزای آن و بخش های توسعه شهری و اجتماعی و اقتصادی برای پایتخت فرهنگی اسلامی و مشارکت رهبران جامعه مدنی از جوانان، زنان و برگزیدگان و بخش های خصوصی در تجسم طرح های فرهنگی و اجرا کردن آن است.

همچنین استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات برای اجرای آن و الهام گرفته از ارزش های فرهنگی اسلامی برای همزستی مشترک و صلح اجتماعی و اصول دمکراتیک و حقوق بشر و اخترام به کثرت گرایی از شرایط دیگر این اعطای این جایزه است.

آیسیسکو کمیته داورانی را برای انتخاب بهترین طرح فرهنگی به منظور اعطای جایزه تشکیل خواهد داد و این جایزه در یازدهمین دوره کنفرانس اسلامی وزیران فرهنگی در نوامبر 2019 میلادی در تونس اعطا خواهد شد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: