۰

برگزاری اولین عشای ربانی در دیرالزور سوریه

کلیسای مریم مقدس ارتدوکس‌ها در شهر دیر الزور در شرق سوریه پس از توقف فعالیت‌هایش برای پنج سال به دلیل درگیری‌ها و حضور داعش اولین آیین عشای ربانی را به جا آورد.
کد خبر: ۱۵۷۴۸۱
۱۱:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، پاتریارک «مار ایگناتیوس افرام دوم»، اسقف انطاکیه و عالی‌ترین رهبر کلیساهای ارتدوکس‌های جهان در سفری که به استان دیر الزور داشت، از تعدادی از کلیساها و مساجد این شهر بازدید کرده و در جریان حجم ویرانی‌های بر جای مانده از داعش در اماکن عبادی قرار گرفت.

افرام دوم در کلیسای مریم مقدس واقع در خیابان "سینما فواد" شهر دیر الزور که پیش از این در کنترل داعشی‌ها بود و به شدت تخریب شده، آیین عشای ربانی را با حضور تعدادی از مسیحیانی که به این شهر بازگشته‌اند و نیز چهره‌های دینی مسلمانان برگزار کرد.

با وجود تخریب گسترده‌ای که به این کلیسا وارد و شکاف‌هایی که در گنبد و دیواره‌های آن ایجاد شده، آیین عشای ربانی برگزار شد و برگزارکنندگان مراسم میز کوچکی را به جای محراب قرار داده و از صندلی‌های پلاستیکی به جای نیمکت‌های چوبی استفاده کردند.

افرام دوم در این مراسم از مقاومت بزرگ مردم دیر الزور در مقابل حملات تروریستی و محاصره سه ساله این شهر توسط داعشی‌ها تشکر کرد و از خداوند خواست سوریه، مردم، رهبری و ارتش آن را حفظ کند و امنیت و آرامش را به تمامی نقاط این کشور بازگرداند و این کشور در صلح و دوستی و وحدت باقی بماند.

افرام دوم و محمد ابراهیم سمره، استاندار دیرالزور ، مرکز درمانی خیریه مار افرام را در این شهر افتتاح کردند.

اسقف انطاکیه و استاندار دیرالزور به همراه دبیرکل حزب سوسیالیست بعث در این استان و فرمانده پلیس آن در محله‌های مختلف دیرالزور بازدید کرده و از حجم ویرانی‌های بر جای مانده از گروه‌های تروریستی به ویژه در پل معلق و پل السیاسة که دیرالزور را به کانتون "الجزیره" متصل می‌کند، اطلاع یافتند.

وی در دیدار با برخی از مسؤولان استان دیرالزور بر لزوم بررسی مهم‌ترین نیازهای مرحله آتی و طرح‌های خیریه برای حمایت از ساکنان دیرالزور که "جمعیت مار افرام" در آن مشارکت خواهد داشت، تاکید کرد و گفت: پیروزی در دیر الزور با خون شهدا و فداکاری‌های نیروهای دلاور ارتش سوریه حاصل شد.

افرام دوم اظهار داشت: برگزاری نماز در کلیسای مریم مقدس حامل این پیام برای همه است که خیر بر شر و حق بر باطل پیروز شد و ما با وجود ویرانی‌ها آیین عبادی خود را برگزار می‌کنیم تا به همه جهان ثابت کنیم که تروریسم نمی‌تواند اراده مردم سوریه را درهم شکند.

وی در ادامه از ساکنان دیرالزور خواست به شهر خود بازگشته و آن را بازسازی کنند.

استاندار دیرالزور نیز با اشاره به آغاز بازسازی‌ها در این استان گفت: سفر افرام دوم ثابت می‌کند که مردم سوریه در تمامی گروه‌ها در مورد مساله وطن و تمامیت ارضی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

ایاد جنید، مدیر اوقاف استان دیرالزور نیز تاکید کرد: در طول سال‌ها سوریه نمونه برادری، محبت و صلح باقی خواهد ماند و دیرالزور نیز نمونه وحدت ملی است.

ارتش سوریه در نوامبر کنترل کامل شهر دیرالزور را از داعش پس گرفت.

طبق برآوردها، بیش از ۳۰۰۰ مسیحی پیش از آغاز بحران در سوریه در این شهر زندگی می‌کردند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: